• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3
در پرونده نیوز مطرح شد؛

حاشیه سود تولید به زیر ۱۲ درصد رسیده است /با این وضعیت باید فاتحه تولید را خواند

  • کد خبر : 21247
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
حاشیه سود تولید به زیر ۱۲ درصد رسیده است /با این وضعیت باید فاتحه تولید را خواند
یک کارشناس اقتصادی گفت : حاشیه سود تولید به زیر ۱۲ درصد رسیده ، با این وضعیت باید فاتحه تولید را خواند.

دکتر حسین محمودی اصل در گفتگو با پرونده نیوز در خصوص تولید اظهار کرد:  چیزی که در کشور امنیت نداشته تولید است، هرچند شعار های رنگی هم داده شده است. با بیان ساده یک مسئول بیاید و به مردم بگوید که حاشیه سود تولید کننده چه نرخی داشته است، در پنج سال اخیر حاشیه سود تولید چند درصد بوده در ماه‌های اخیر چه درصدی داشته است، مطمئن باشید، کسی نمیداند!!

وی افزود: با یک تیم محاسبه کردیم، حاشیه سود شرکت‌ها از ۳۴ درصد سال ۹۹، به ۱۳ درصد ۱۴۰۱ رسید، اکنون شاید این حاشیه سود به زیر ۱۲ درصد هم برسد، با این اوضاع تولید شکل نمی گیرد، اگر ارزش جایگزینی، جایگزینی ارزش ذاتی را حساب کنیم، تولید شکل نمی‌گیرد؛ زیرا حاشیه سود به  ۲ درصد کاهش می یابد، شما فرض کنید، اگر کارخانه ۵۰۰ میلیارد تومان سود داشته باشد، بر فرض مثال اکنون ساخته شود دو میلیارد تومان، هزار میلیارد تومان پول می خواهد، با ۲۰ هزار میلیارد تومان و ۵۰۰ میلیون تومان میلیارد تومان سود و بر اساس ارزش جایگزینی تولید به هیچ وجه صرفه اقتصادی ندارد، حتی بر اساس حاشیه سود فروش هم تولید صرفه اقتصادی ندارد.

وی در پایان در خصوص آمار های داده شده و چیدمان مدیران خاطرنشان کرد: در اقتصادی با آمارهای مواجه می‌شود که مقبولیت ندارد، بر اساس داده هایی که هیئت دولت به ما دادن یک ایرانی دیگری را در ذهن تصور می کنیم و خیلی مشتاقیم، این را که دوستان گفتند به آن مهاجرت کنیم که  در آن  وضعیت اقتصادی بسیار مناسب است. بنابراین اقتصاد از این جهت قابل پیش‌بینی می‌شود که بر اساس چیدمان مدیران و نظام مدیریتی که در ایران است می توانیم وضعیت اقتصاد ایران را پیش بینی کنیم.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=21247