• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5
در پرونده نیوز مطرح شد؛

بورس کالا مناسب عرضه مسکن نیست /تشکیل صندوق سرمایه گذاری راه حل مشکلات بخش مسکن

  • کد خبر : 21244
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
بورس کالا مناسب عرضه مسکن نیست /تشکیل صندوق سرمایه گذاری راه حل مشکلات بخش مسکن
یک کارشناس مسکن گفت :تشکیل صندوق سرمایه گذاری می تواند مشکلات عرضه و قیمت مسکن در کشر را حل نماید.

خشایار نادی در گفتگو با پرونده نیوز در خصوص ورود مسکن به بورس اظهار کرد: اخیراً شهرداری اعلام کرده، مسکن باید به بورس کالا برود،  این موضوع به نفع قشر ضعیف و متوسط رو به پایین جامعه است . بورس کالا ایران برای مسکن و خودرو مناسب سازی نشده و در حقیقت برای کالاست.

وی در خصوص چگونگی عرضه مسکن در بورس بیان کرد: به نظر من باید یک بورس جداگانه ای برای مسکن طراحی شود که در آین این شرایط لحاظ شود، یک صندوق سرمایه گذاری خصوصی غیر عادم توسط املاک و مستغلات که زیر نظر وزارت راه و شهرسازی است ایجاد شود که  تفاوت عمده آن با بورس کالا می تواند این باشد که  اگر سرمایه گذاری کنیم از جیب مردم  به دولت می‌رود، اگر بورسی که املاک و مستغلات، زیر نظر وزارت شهر راه و شهرسازی ایجاد شود و آنها فقط نظارت کنند و نماینده مردم در اینجا دخیل باشند و توسط نماینده فعال مردم انتخاب شود، در واقع از جیب مردم به جیب مردم می‌رود، در حالی که در بورس کالا از جیب مردم به جیب دولت می‌رود.

این کارشناس اقتصاد در پایان در خصوص راهکار حل معضل مسکن خاظر نشان کرد: دو پیشنهاد اینکه صندوق املاک توسط بانک ها، نهادها و ارگان‌های ایجاد شود که آن بانک‌ها و ارگان‌ها مستاجران املاک باشد، در این صورت می توانیم شاهد باشیم که قیمت املاک و مسکن را پایین می آورد.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=21244