• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

افزایش ۱۰ درصدی مبادلات اقتصادی ایران و عراق

  • کد خبر : 20467
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
افزایش ۱۰ درصدی مبادلات اقتصادی ایران و عراق
معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: بیشتر تبادلات اقتصادی ایران بعد از چین با عراق است و امسال میزان تبادلات ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مهدی صفری در حاشیه نخستین نشست استانداران هم مرز ایران با اقلیم کردستان عراق اظهار کرد: تبادلات اقتصادی ایران بعد از چین، با عراق امسال رشد قابل توجهی داشته است و شاهد رشد ۱۰ درصدی در دو ماه گذشته سال جاری بودیم و امید می‌رود بعد از این نشست شاهد جهش قابل توجهی در تبادلات اقتصادی باشیم.

وی ادامه داد: در این نشست بعد از گفتگو برای رفع موانع گمرکی استانداران سه استان آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه هم مرز ایران با عراق زمینه حمل و نقل یک سره نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

صفری با اشاره به توافق استان‌های هم مرز ایران با اقلیم کردستان عراق برای ایجاد شرکت‌های مشترک افزود: با ایجاد این شرکت‌های مشترک کالاهایی که ضایع پذیر هستند به صورت یک سره حمل و نقل شود که در صورت تحقق آن شاهد رشد فزاینده تبادلات اقتصادی بین دو کشور خواهیم بود.

صفری خاطرنشان کرد: در این راستا نیز ایران قول داده است در زمینه کالاهای ترانزیتی و نفتی از عراق از طریق جنوب و بندرعباس تسهیلات بهتری ایجاد کنیم.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه توسعه خطوط ریلی از اولویت‌های دولت سیزدهم است، اظهار کرد: در این راستا در زمینه خط ریلی شلمچه به بصره زودی زمین‌ها تحویل داده می‌شود تا این طرح وارد فاز اجرایی شود.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=20467