• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3

قطعی آب روستاهای خراسان شمالی تا نیمه شب رفع می‌شود/ مشکل کدورت آب شهرکرد برطرف شد

  • کد خبر : 20268
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
قطعی آب روستاهای خراسان شمالی تا نیمه شب رفع می‌شود/ مشکل کدورت آب شهرکرد برطرف شد
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو اعلام کرد که تا اوایل نیمه شب مشکل قطعی آب روستاهای خرسان شمالی برطرف می‌شود.

به گزارش پرونده نیوز، سیداعتضاد مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره آخرین وضعیت قطعی آب و برق روستاهای خراسان شمالی در پی وقوع سیلاب اظهار داشت: طی هشدار نارنجی سازمان هواشناسی و مدیریت بحران استان؛ اعلام شده بود که با سیلاب مواجه خواهیم بود. اکنون روستای استاد از توابع فاروج دچار سیلاب شده و آب تعدادی از مشترکین قطع است. همچنین تعدادی خودرو نیز در سیلاب‌ گیر افتاده و ۴ نفر هم فوتی داشتند.

وی افزود: شبکه آبرسانی در منطقه‌ای که در محدوده رودخانه قرار داشت دچار مشکل شده و اکنون مامورین آب و برق مشغول اصلاح شبکه هستند و تمام تمهیدات لازم نیز به عمل آماده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو اعلام کرد که تا اوایل نیمه شب مشکل برطرف می‌شود.

وی گفت: در روستا ۲۰۰ خانوار وجود دارد که زیر ۱۰۰ خانوار دچار مشکل قطعی آب شده‌اند و آبرسانی سیار انجام می‌شود و به لحاظ تامین آب مشکلی نیست.

مقیمی تصریح کرد: فعلا تا زمانی که لوله‌هایی را که دچار آسیب شده‌اند؛ جایگزین کنیم، آب قطع است و علت طولانی شدن رفع مشکل نیز این است که رودخانه فروکش نکرده و کار در آن محدوده به سختی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: فعلا قطعی برق ناشی از سیلاب نداریم و مشکل به کلی برطرف شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو درباره کدورت آب در شهرکرد نیز گفت: طی روزهای گذشته آب چشمه کوهرنگ به دلیل ریزش جداره‌های آهکی چشمه، دچار کدورت شد، که مجبور شدیم آب شرب مورد نیاز را از چاه‌ها و یا مسیرهای دیگر تامین کنیم.

وی ادامه داد: میزان کدورت آب چشمه کوهرنگ با انتقال آب به تصفیه‌خانه‌ای در ۱۵ کیلومتری شهرکرد و به‌کارگیری تمهیدات لازم کاهش یافت.

مقیمی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی آب چشمه کوهرنگ، اکنون در کنار تامین ۱۲۰ لیتر آب در ثانیه از تصفیه‌خانه ۱۵ کیلومتری شهرکرد، ۳۲۰ لیتر آب در ثانیه از طریق چاه‌های آب و ۲۰۰ لیتر در ثانیه از مسیر دیگری، آب شرب مورد نیاز مردم شهرکرد تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کدورت کم و زیاد می‌شود، با تمهیدات جانبی که داشتیم آب را در حد شرب و استاندارد تامین می‌کنیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با بیان اینکه آب شرب مردم به لحاظ کیفی مشکلی ندارد، تاکید کرد: رفع کدورت آب در سرچشمه و سرمنشا در اختیار ما نیست، اما در طول مسیر با شیوه‌هایی سعی کردیم مشکل را رفع و آب را که از چاه و مسیرهای دیگر تامین کنیم.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=20268