• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1

رشد ۲۸درصدی ورودی آب به سدهای کشور

  • کد خبر : 20262
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
رشد ۲۸درصدی ورودی آب به سدهای کشور
از ابتدای مهرماه ۱۴۰۱ تا ششم خردادماه امسال، با ورود ۳۲ میلیارد و ۸۶۰ میلیون مترمکعب آب به سدهای کشور، رشدی ۲۸درصدی را در مقایسه با ورودی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته شاهد هستیم.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، در ۲۴۷ روز ابتدایی سال ابی جاری (از ابتدای مهرماه ۱۴۰۱ تا ششم خرداد ۱۴۰۲) در مجموع ۳۲ میلیارد و ۸۶۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی ۲۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، رشدی ۲۸ درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست محیطی، ۱۹ میلیارد و ۸۵۰ میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده که نسبت به خروجی ۱۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، ۱۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

درحال حاضر با وجود ۳۲ میلیارد و ۶۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۵ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۳۵ درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سدها در روز ششم خردادماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۷ میلیارد و ۶۰ میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده رشد ۱۸ درصدی در این بخش است.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=20262