• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
3

متخصصان صنعت دفاعی وارد لایه های عمیق‌تر خودکفایی شده‌اند

  • کد خبر : 2016
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
متخصصان صنعت دفاعی وارد لایه های عمیق‌تر خودکفایی شده‌اند

حاتمی گفت: در بخش های مختلف صنایع دفاعی برای تولید محصولات باکیفیت باید لایه های نیازمندی در سطوح عمیق تر را خودکفا و داخلی کنیم.   به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی ” پرونده ” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع کشور در مراسم افتتاح کارخانه تولید کابل‌های تفلونی نظامی و غیرنظامی که […]

حاتمی گفت: در بخش های مختلف صنایع دفاعی برای تولید محصولات باکیفیت باید لایه های نیازمندی در سطوح عمیق تر را خودکفا و داخلی کنیم.

 

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی ” پرونده ” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع کشور در مراسم افتتاح کارخانه تولید کابل‌های تفلونی نظامی و غیرنظامی که صبح امروز در مشهد  برگزار شد، گفت: هر چه دشمنان تحریم‌ها و فشار‌ها را بر ملت ایران بخصوص بر نیروی مسلح تنگ‌تر کنند، باید وارد لایه‌هایی شویم که امکان تحریم و محدودیت برای آن کمتر باشد.
او افزود:  ما در بخش های مختلف صنایع دفاعی مثل صنایع دریایی، هوایی و موشکی برای تولید محصولات باکیفیت و تضمین بر پایداری آن ها باید لایه های نیازمندی در سطوح عمیق تر و پایین تر را خودکفا کنیم.
  او تصریح کرد: صنایع ما می تواند از این به بعد با سیم و کابل تفلونی ساخت داخل، محصولات خود را با کیفیت تر و ارزان تر از گذشته تولید کند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان هزینه‌های هنگفت تأمین “سیم و کابل تفلون” در کشور، تحریم‌های ظالمانه و از طرفی نیاز صنایع نظامی و غیر‌نظامی کشور به این محصول راهبردی گفت: برابر بررسی‌های به عمل آمده، نیاز‌سنجی‌ها، استانداردها، بررسی محصولات با کیفیت روز دنیا و طی بازدید از نمایشگاه‌های بین‌المللی ماشین آلات تولید انواع سیم و کابل وهمچنین با استفاده از تجارب موجود صنعت در زمینه‌ی فرآیند بومی‌سازی کابل‌های دریایی، این پروژه به عنوان یکی از موضوعات اولویت‌دار وزارت دفاع در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و فرمانده معظم کل قوا به نام “جهش تولید” نامگذاری شده افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

او با بیان مقدار نیاز سالانه کشور به سیم و کابل بیان کرد: میزان واردات سیم و کابل تفلون از مبادی رسمی بالغ بر ۱۰ میلیون دلار در سال است و برآورد مصرفی این‌گونه سیم‌ها در کشور حدود ۲۰ هزار کیلومتر در سال است که تولید این محصول راهبردی در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع سالانه ۷۰ درصد صرفه‌جویی ارزی خواهد داشت.

حاتمی با تشریح روش‌های تولید سیم و کابل و همچنین سهم کارخانه از تولید این محصول گفت: در حوزه تولید سیم به روش اکسترود علاوه بر رفع تمام نیاز کشور از محل سرریز تولیدی، امکان صادرات نیز وجود دارد و در حوزه تولید سیم به روش نواری امکان تولید ۴۰ درصد نیازمندی کشور وجود داشته است که چنانچه حمایت از طرح توسعه انجام پذیرد، کل نیازمندی کشور قابل دستیابی بوده و امکان صادرات نیز فراهم خواهد بود.

وزیر دفاع بابیان اینکه با راه اندازی این کارخانه حدود ۵۰۰ شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده است افزود: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از آمادگی لازم جهت عقد قرارداد تأمین و تولید کابل‌های مذکور با صنایع برخوردار است.

امیر حاتمی یادآور شد: هر اقدامی در راستای خودکفایی، گامی مهم و اساسی در پیشبرد اهداف اقتصادی، غرور ملی، اعتماد به نفس ملی و افزایش انسجام اجتماعی محسوب می‌شود و سایر صنایع و دستگاه‌ها نیز می‌توانند با تغییر نگاه، روش و اصلاح فرایند‌ها عزم خود را برای قطع هرگونه وابستگی جزم کنند.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=2016

برچسب ها