• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
5
معاون اتاق تعاون:

اگر اصلاح قیمت کالاها رخ ندهد، تولیدکنندگان رغبتی به تولید نخواهند داشت

  • کد خبر : 19667
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
اگر اصلاح قیمت کالاها رخ ندهد، تولیدکنندگان رغبتی به تولید نخواهند داشت
معاون پارلمانی و امور حقوقی اتاق تعاون گفت: هزینه مواد اولیه، دستمزد و سایه هزینه‌ها بر روی قیمت تمام شده تولید تاثیر می‌گذارد و اگر اصلاح و افزایش قیمت برای کالاها رخ ندهد، تولیدکنندگان رغبتی به تولید نخواهند داشت.

به گزارش پرونده نیوز، مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با تاکید بر اینکه دولت با سیاست‌های کنترلی و تشویقی در صدد کنترل و مهار تورم است، اظهار داشت: بخشی از افزایش قیمت‌ها به دلیل تورمی ناشی از نقدینگی در جامعه است که دولت تلاش می‌کند تا آن را کنترل کند.

وی با بیان اینکه علل تورم باید ریشه‌یابی شود، افزود: در نوسان‌های ارزی، مردم برای حفظ پول به سمت بازارهای غیرمولد حرکت می‌کنند؛ این در حالی است که باید سرمایه‌های سرگردان به سمت تولید و فعالیت‌های اقتصادی سوق یابد.

معاون پارلمانی اتاق تعاون ابراز داشت: در صورتی که این سرمایه به سمت تولید برود شاهد افزایش تولید و اشتغال خواهیم بود. حدود ۱۰ هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است که اگر مدیریت نشود آسیب‌زا خواهد بود.

لاهوتی گفت: هزینه مواد اولیه، هزینه دستمزد و سایه هزینه‌ها بر روی قیمت تمام شده تولید تاثیر می‌گذارد و اگر افزایش قیمت در تولید رخ ندهد، تولیدکنندگان رغبت به تولید نخواهند داشت.

وی بیان کرد: دولت و بخش خصوصی باید عزم جدی داشته باشند تا وضعیت را برای تولیدکنندگان ‌و مصرف‌کنندگان بهبود ببخشند.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=19667