• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
3
مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی مطرح‌کرد؛

قیمت مواد اولیه و دستمزد کارگری، علت اصلی افزایش قیمت شیر خام

  • کد خبر : 19575
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
قیمت مواد اولیه و دستمزد کارگری، علت اصلی افزایش قیمت شیر خام
مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران با تاکید بر اینکه اگر قیمت‌ها اصلاح نشود، ممکن است با کاهش تولید و تعطیلی مواجه شویم، گفت: افزایش نرخ دستمزد کارگری، نهاده‌های دامی، مواد اولیه، انرژی و حمل و نقل در قیمت تمام شده شیر خام اثرگذار است.

به گزارش پرونده نیوز، «مجتبی عالی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضعیت قیمت شیر خام، افزود: هر ساله با توجه به نرخ تورم هزینه‌های تمام شده تولید، قیمت شیر تغییر می‌یابد، بنابراین تولیدکنندگان مواد اولیه تولیدات خود را با نرخ‌های بالاتر نسبت به سال گذشته تهیه می‌کنند و چاره‌ای جز افزایش قیمت محصول نهایی نیست.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران اظهار داشت: با توجه به نرخ تورم چاره‌ای جز اصلاح قیمت تولیدات داخلی همچون شیر خام وجود ندارد.

وی تصریح‌کرد: امسال به دلیل نامگذاری شعار «مهار تورم و افزایش تولید» تلاش کردیم با دولت همکاری‌های لازم را داشته باشیم، بنابراین قیمت هر کیلوگرم شیر خام ۱۵ هزار تومان تعیین شده، اما هنوز ابلاغ نشده است.

عالی گفت: در صورتی که قیمت‌ها اصلاح نشود، ممکن است در ماه‌های آتی با کاهش تولید و خروج برخی دامداری‌های کوچک از چرخه تولید مواجه شویم که این مهم در امنیت غذایی کشور اثرگذار است.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=19575