• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

واریز ۷۶۰ میلیارد تومان سود سنواتی به حساب ۲.۸ میلیون سهامدار

  • کد خبر : 19493
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
واریز ۷۶۰ میلیارد تومان سود سنواتی به حساب ۲.۸ میلیون سهامدار
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان هفته دوم اردیبهشت امسال، ‌بیش از ۷۶۰ میلیارد تومان سود سنواتی از سوی سمات با استفاده از سامانه سجام پرداخت شد.

به گزارش پرونده نیوز و  به نقل از روابط عمومی سمات، اطلاعات منتشر شده در خصوص جزییات واریز مطالبات جاری سهامداران نشان می‌دهد که تا پایان هفته دوم اردیبهشت ماه سال جاری، ۲۷ ناشر، سود سنواتی ۲ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۶۱۸ سهامدار را که شامل ۷۶۷ میلیارد و ۵۵۷ میلیون تومان می شود را با استفاده از سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) پرداخت کرده‌اند.

* واریز بیش از یک هزار میلیارد تومان سود جاری

همچنین در این بازه زمانی ۲۱ ناشر، سود جاری ۲ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۸۳۹ سهامدار که شامل یک هزار و ۷۶۹ میلیارد و ۸۳۳ میلیون تومان می شود را از طریق اطلاعات سامانه سجام توسط سمات واریز کرده‌اند.

* سامانه سجام چیست ؟

‌سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از «سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها» در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

«دریافت کد معاملاتی برای ورود به بازار سرمایه، دریافت سودهای جاری، سنواتی و سود سهام عدالت، امکان ورود به درگاه ذینفعان بازار سرمایه و استفاده از خدمات آن شامل میز خدمت الکترونیک، مشاهده و گزارش دارایی، دریافت گواهی سهام، لیست مجامع و برگزاری مجامع به صورت الکترونیک، گزارش سود های پرداخت شده، تاریخچه سود سهام عدالت و گزارش حق تقدم استقاده نشده» از جمله مزایای ویژه ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام به شمار می رود.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=19493