• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
2

خط ۳ مترو تهران؛ از رنجی که مسافران می برند

  • کد خبر : 18887
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
خط ۳ مترو تهران؛ از رنجی که مسافران می برند
۱۲ دقیقه توقف در ایستگاه زمزم و حدود یک ربع توقف در ایستگاه جوادیه؛ کلافگی و سردرگمی مسافران و چهره های برافروخته و عصبی در میان ازدحام جمعیتی که جایی برای سوزن انداختن ندارد و صدای جیغ و اعتراض و هُل دادن های مکرر از واگن های زنان و مردان تنها بخشی از ماجرای صبح امروز متروسواران است.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از ایرنا، ساعت ۷:۵۶ دقیقه امروز سه شنبه(پنجم اردیبهشت) قطار به ایستگاه زمزم رسید و حدود ۱۰ دقیقه توقف داشت؛ واگن ها مملو از جمعیت بود بسیاری هم ماسک نزده بودند و رنگ رخسار خواب آلود و عصبی برخی مسافران هم خبر از سر درون آنها داشت.

چندین مورد دعوای لفظی میان مسافرانی که به زور می خواستند وارد واگنی که جایی برای سوزن انداختن نداشت، پیش آمد، آنسوتر در واگن خانمها هم وضعیتی مشابه بود و خلاصه قطار خط سه مانند دیگ جوشانی شده بود که هر لحظه ممکن بود حادثه ای برآمده از شرایط روحی و عصبی مسافران پیش آید اما بعد از توقفی طولانی بالاخره درب های قطار بسته شد و به مسیر خود ادامه داد اما این حرکت فقط تا ایستگاه بعدی (جوادیه) ادامه داشت و باز هم داستان توقف تکرار شد.

این بار به مدت حدود یک ربع ساعت قطار توقف کرد و صدای بلند مسافران و اعتراض های گاه تند بانوان فضایی کَرکننده در واگن ها ایجاد کرد. بالاخره قطار حرکت خود را آغاز کرد و با هر مکافاتی بود در ایستگاه میدان جهاد پیاده شدم؛ نفسم بند آمده بود و سرگیجه شدیدی داشتم اما در همین حالت به مسافرانی فکر می کردم که قرار است با این شرایط تا چندین ایستگاه بعد و حتی تا آخر مسیر در شرایط خفه کننده زیرزمین مترو بمانند.

له شدن لابلای جمعیت به خصوص برای افرادی که از نظر بدنی و جثه ای شرایط مناسبی ندارند یا حتی کسانی که دارای مشکلات ریوی و آسم هستند؛ بسیار غیرقابل تحمل و عذاب آور است اما سئوال اینجاست که چرا با وجود تداوم مشکلات مشابه در این خط (نقص های فنی مکرر، دیر رسیدن های قطار و شلوغی و ازدحام بیش از حد و توقف های چندین دقیقه ای در برخی ایستگاهها) هنوز فکری به حال رفع این موارد از سوی مدیریت مترو تهران نشده است؟

شلوغی امروز داخل قطار و توقف های بیش از حد، موجب شد که بسیاری از مسافران معترض شوند و حتی در برخی دقایق نفس کشیدن هم بسیار سخت بود و فقط از داخل کابین مدام اعلام می شد که «قطار با تاخیر حرکت خواهد کرد و از مسافرین گرامی درخواست همکاری داریم.»

داستان خط ۳ مترو تهران منحصر به اتفاقات امروز نیست و بارها وقتی در ساعات عصرگاهی از سمت شمال به جنوب مسیر برای رسیدن به منزل از این خط استفاده می کنم، توقف های چند دقیقه ای و بی مورد راهبر قطار در ایستگاههای تئاتر شهر و مهدیه هم سبب نارضایتی مسافران می شود؛ این علاوه بر مدت زمان طوالانی انتظار برای رسیدن قطار در ایستگاههای این خط است.

این در حالیست که خط ۳ یکی از شریان های مهم ارتباطی پایتخت است که شمار قابل توجهی از مسافران را از مراکز اداری، تجاری و کاری مرکز و مناطق شمال شرقی به جنوب شهر منتقل می کند ولی بارها شاهد توقف های طولانی، نقص فنی قطارها و مشکلاتی از این دست هستیم که لازم است از سوی مدیریت مترو به طور جدی بررسی و رفع و رجوع شود.

بیشتر مسافران این خط قشر کارمند و کارگرانی هستند که صبح ها باید در ساعت مشخص در محل کار حضور پیدا کنند اما امروز (سه شنبه) بیشتر این افراد با تاخیر به محل کار رسیدند و همین مساله باعث می شود که دچار کسری کار و از دست دادن درصدی از حقوق شان شوند.

خط سه مترو تهران دارای ۲۵ ایستگاه فعال است که ایستگاه قائم در شمال شرقی تهران را به ایستگاه مترو آزادگان در جنوب غربی تهران می‌رساند.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=18887