• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
2

وزش باد شدید در شرق کشور/ گرمای ۳۵ درجه در اهواز و یخبندان در شهرکرد

  • کد خبر : 18653
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
وزش باد شدید در شرق کشور/ گرمای ۳۵ درجه در اهواز و یخبندان در شهرکرد
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ در دو روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید داریم که در برخی نقاط به ویژه زابل سبب خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

به گزارش پرونده نیوز، صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ در دو روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید داریم که در برخی نقاط به ویژه زابل سبب خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

وی ادامه داد: از فردا تا پنج‌شنبه ۳۰ فروردین در برخی نقاط جنوب کرمان همچنین شرق فارس، شمال هرمزگان و سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدو برق، وزش باد شدید موقت، گاهی خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و این شرایط روز جمعه اول اردیبهشت در ارتفاعات کرمان حاکم خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز چهارشنبه ۳۰ فروردین تا اوایل هفته آینده در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل دما به صورت محسوس افزایش می‌یابد.

ضیائیان اظهار داشت: روز جمعه اول اردیبهشت سامانه بارشی از شمال‌غرب و غرب وارد کشور می‌شود که موجب رگبار و رعدو برق، وزش باد شدید موقت در استان‌های واقع در این مناطق خواهد شد.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران روز آینده قسمتی ابری در اتفاعات با بارش پراکنده و به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۱ و ۱۰ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۱ درجه بالای صفر و اهواز با بیشینه دمای ۳۵ درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه زیر صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=18653