• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6
در گفتگو با پرونده نیوز مطرح شد:

اقشار آسیب پذیر تورم بالای ۸۰ در صد را تحمل می کنند/تورم گروه خوراک و پوشاک بالاتر از نرخ رسمی است

  • کد خبر : 18633
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
اقشار آسیب پذیر تورم بالای ۸۰ در صد را تحمل می کنند/تورم گروه خوراک و پوشاک بالاتر از نرخ رسمی است
با توجه به اینکه نرخ تورم خوراک و پوشاک بالاتر از نرخ اعلامی بانک مرکزی است اقشار آسیب پذیر جامعه تورم بالای ۸۰ در صد را تجربه می کنند.

ایمان زنگنه در گفتگو با پرونده نیوز، در خصوص تورم اظهار داشت: تورمی که دهک های پایین و اقشار آسیب پذیر تحمل می کند، سالانه بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد است، می توانیم به قطعیت بگوییم که تورم خوراکی ها و پوشاک بالای ۸۰ در صد است. با توجه به فشارها و وضعیتی که قدرت پول ملی کاهش پیدا کرده است و تغییرات اساسی که در اقتصاد جامعه رخ داده ، موجب شده قدرت خرید مردم کم شود. عمده درآمد اقشار کم درآمد معطوف خوراک و پوشاک است.

وی افزود:  تورم بالاتر از نرخ میانگین است، از حیث عدالت اجتماعی هم که  شده، باید علاجی صورت بگیرد، این نرخ تورم اقشار کم درآمد را بسیار تحت فشار قرار می دهد، به مثال آن که استخوان های شان زیر بار تورم له می شود.

زنگنه در پایان خاطرنشان کرد:  تورمی که اقشار کم درآمد احساس می کند، ارقام و اعداد بسیار بالاتر از چیزی که اعلام می شود، است. بیشتر  درآمد زندگی آنها فقط حداقل معیشت زندگی را جواب می دهد و چیزی جز تامین خوراک و آشامیدنی نیست، باید نسبت به این مورد حساسیت نشان داد و در جهت کم کردن و مهار تورم پیش رفت.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=18633