• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

قیمت کودهای شیمیایی در سال جدید افزایش ندارد

  • کد خبر : 17886
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
قیمت کودهای شیمیایی در سال جدید افزایش ندارد
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: طبق مصوبه مجلس و کمیسیون‌کشاورزی قیمت کودهای شیمیایی در سال جدید افزایش قیمت ندارد و تلاش شده یارانه‌های لازم به کود شیمیایی اختصاص داده شود.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما، محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در بودجه ۱۴۰۲ تقاضای افزایش قیمت کودهای شیمیایی را داشت که هم در کمیسیون و هم در صحن علنی مجلس با این موضوع مخالفت شدو تاکید مجلس بر این است که تحت هر شرایطی یارانه به کود‌های شیمیایی تعلق بگیرد تا کشاورزان بتوانند محصولات کشاورزی را با انگیزه بیشترتولید کنند.

عسکری در مورد تامین نهاد‌های دامی کشاورزان هم گفت: در خصوص سم و بذر مشکل خاصی وجود ندارد و همه مجموعه‌ها مکلف شدند به موقع این نهاده‌ها را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

او در خصوص نهاده‌های دامی هم گفت: درخصوص این موضوع جلساتی متعددی با رئیس جمهور داشتیم و مکاتبات زیادی با دست اندرکاران انجام داده ایم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: حدود ۳۰ کشتی نهاده‌های دامی در بندر امام آماده تخلیه و توزیع بین کشاورزان است که این نهاده‌ها به موقع در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=17886