• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

اشتغال‌ ۱۳ هزار مددجوی کمیته امداد در استان تهران/رشد سه و نیم برابری تسهیلات

  • کد خبر : 17478
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
اشتغال‌ ۱۳ هزار مددجوی کمیته امداد در استان تهران/رشد سه و نیم برابری تسهیلات
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران، اشتغال‌زایی را اولویت این نهاد برای توانمندسازی مددجویان عنوان کرد و گفت: ۱۳ هزار مددجو امسال با تسهیلات و بسته‌های حمایتی شاغل شدند.

به گزارش پرونده نیوز، سیدابوالفضل پرپنچی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، توانمندسازی و عدم اتکا به غیر را هدف والا برای کمیته امداد امام خمینی (ره) دانست و افزود: مقصود ما حفظ شأن و منزلت مددجویان از طریق تقویت بنیه اقتصادی آنان است که برای این دستاورد مهمترین گام، درآمدزایی آنان است.

وی مهمترین دغدغه قشر آسیب‌پذیر را اشتغال یا اثرگذاری اشتغال عنوان کرد و گفت: در سال جاری با حمایت‌ها و تنوع بسته‌های حمایتی کمیته امداد، توانستیم ۱۳ هزار و ۹۰۲ شغل در سطح استان تهران ایجاد کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران، میزان تسهیلات برای ایجاد این تعداد مشاغل را ۹۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: همه این مشاغل به طور مستمر از طریق کارشناسان و همیاران معتمد کمیته امداد رصد و پایش می‌شوند.

به گفته پرپنچی، سال گذشته فقط ۲۰۰ میلیارد اعتبار اشتغال تخصیص یافت که منجر به ایجاد ۱۰ هزار شغل شد؛ در حالی که میزان تسهیلات امسال رشد سه و نیم برابری را نشان می‌دهد.

وی نفوذ این تسهیلات را بیش از ۹۳ درصد و پایداری آن را بیش از ۷۸ درصد عنوان کرد و گفت: اولویت برنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) تخصیص منابع است تا توان اولیه ایجاد شغل مهیا شود.

مدیرکل کمیته امداد تهران ادامه داد: اتصال به زنجیره‌های فروش و حلقه‌های کسب و کار، آموزش‌های تکمیلی حین اجرای طرح و تخصیص منابع ضمانتی در دسترس برای تسهیل در جذب از جمله برنامه‌های توانمندسازی مددجویان است.

به گفته پرپنچی، امسال یک میلیون و ۹۲۷ هزار و ۹۳۳ درخواست به کمیته امداد ارجاع شد که از این تعداد یک میلیون و ۸۷۹ هزار و ۳۸۷ درخواست از ۴۵ خدمت امداد بهره‌مند شده‌اند.

اکنون ۷۵ هزار و ۶۰۰ خانوار در استان تهران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=17478