• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
2

انجام بیش از ۱۷۰ پرواز مشهد در روز‌های پایانی سال و ایام عید

  • کد خبر : 17212
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
انجام بیش از ۱۷۰ پرواز مشهد در روز‌های پایانی سال و ایام عید
مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی از افزایش پروازهای مشهد در روزهای پایانی سال و ایام عید خبر داد.

به گزارش پرونده نیوز، محمود امانی بنی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در خصوص میزان مسافران و سفرهای ورودی به مشهد گفت: میانگین مسافرین در سه ماهه آخر سال ۱۴۰۱ روزانه ۱۴۴ پرواز بوده که البته در بهمن ماه به علت برودت هوا و کاهش دید کاهش، روزانه میانگین ۱۳۰ پرواز از فرودگاه مشهد انجام شده است. پیش‌بینی اداره کل برای فرودگاه مشهد این است که از ۱۵ اسفند به بعد تا ۱۵ فروردین روزانه ۱۷۳ پرواز حداقل از مشهد انجام شود.

وی ادامه داد: فرودگاه مشهد در دی ماه ۱۴۰۱، ۵۲۲ هزار و ۹۶ مسافر با ۳ هزار و ۹۳۱ پرواز داشته که به نسبت سال قبل با میزان ۵۳۸ هزار و ۲۴۸ مسافر و ۴ هزار و ۹۲ پرواز، کاهش ۳ درصدی را شاهد بودیم. بهمن ماه ۱۴۰۱ نیز با ۵۱۴ هزار و ۶۱۸ مسافر و ۳ هزار و ۷۹۵ پرواز که نسبت به ماه مشابه در سال گذشته ۵۳۴ هزار و ۸۹۸ مسافر با ۳ هزار و ۹۵۰ پرواز انجام شده بود، کاهشی حدود ۴ درصدی داشت.

امانی بنی با اشاره به احتمال افزایش پروازها در ایام نیمه شعبان افزود: پیش‌بینی ما در سه هفته آخر اسفند ماه این است که با توجه به ایام عید و نیمه شعبان، ۵۵۰ هزار مسافر با ۴ هزار ۴۵ پرواز انجام شود که نسبت به ماه قبل حدود ۷ درصد رشد خواهد داشت. میانگین پرواز فعلی روزانه ما ۱۴۴ پرواز است که در سه هفته پایانی سال و دو هفته بعد از آن به بالای ۱۷۰ برسد و در همین زمینه تمهیدات لازم برای پذیرش انجام شده است.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=17212