• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
5
از شهر چه خبر؟

اعزام قطارهای فوق‌العاده مترو در ایام پایانی سال/بزرگترین جشن نور کشور در پایتخت

  • کد خبر : 17130
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹
اعزام قطارهای فوق‌العاده مترو در ایام پایانی سال/بزرگترین جشن نور کشور در پایتخت
اعزام قطارهای فوق‌العاده مترو در ایام پایانی سال، برپایی بزرگترین جشن نور کشور، اضافه شدن ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و همچنین رشد ۴۸۸ درصدی نوسازی بافت فرسوده از مهمترین اخبار روز سه شنبه پایتخت است.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: همه ساله بـا نزدیک شـدن بـه ایـام پایانـی سـال و فرا رسیدن عیـد نـوروز این شرکت بـه منظـور ارائـه خدمـات بهتر و بیشتر بـه شـهروندان و مسافران اقدامـات متعـددی را در زمینـه ارتقا سـطح خدمات مسـافری و ارائـه برنامه هـای فرهنگـی و امیدآفرین انجـام می دهـد.

مسعود درستی با اشاره به افزایش آمار مسافران مترو در ماه پایانی سال افزود: در ماه پایانی سال شهروندان در حال آماده‌شدن برای استقبال از فصل بهار و سال جدید هستند و به همین دلیل افزایش ترددها را برای خرید مایحتاج شب عید شاهد هستیم و ایستگاه های مترو تهران به خصوص آنهایی که در نزدیکی بازار و مراکز بزرگ خرید قرار دارند این روزها بیش از گذشته پذیرای شهروندان است.

وی با بیان اینکه جمعیت مسافران در ایستگاه های مترو به صورت لحظه ای رصد می شود و در زمان ازدحام در حد امکان قطار فوق العاده اعزام خواهد شد، تصریح کرد: به منظور رفع هرچه سریعتر خرابی های احتمالی و همچنین سرویس و نظافت تجهیزات و قطعات، استقرار تیم های تعمیراتی در دستور کار قرار گرفته، همچنین بررسی وضعیت سلامت کپسول های آتش نشانی و وضعیت ایمنی قطارها و نصب علائم هشداری از دیگر اقدامات شرکت بهره برداری مترو در آستانه بهار است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در ایستگاه های مترو اشاره کرد و گفت: برنامه های فرهنگی و هنری متعددی ویژه عید نیمه شعبان در ایستگاه های مترو تهران برگزار خواهد شد، همچنین اجرای موسیقی نوروزی اقوام با عنوان آوای سرزمین من، فراخوان و اجرای مسابقه بهار قرآنی همراه با اهدای جوایز، برپایی جشنواره و نمایشگاه بوم گردی ایرانی با محوریت نوروز و جشنواره صنایع سوغات اقوام ایرانی از دیگر برنامه های معاونت فرهنگی در طرح استقبال از بهار است.

برپایی بزرگترین جشن نور کشور در پایتخت
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام کرد: همزمان با اعیاد شعبانیه بزرگترین جشن نور کشور با عنوان «تهران زیبا» با طراحی و ساخت ۵۰ اثر هنری در قالب سازه های نوری توسط هنرمندان و مجریان حوزه نور و نورپردازی شهری در بوستان ملت برگزار می شود.

رضا صیادی افزود: این آثار هنری نوری با الهام گرفتن از موضوعاتی همچون طبیعت، سال نو، تهران، انسان، شادی و نشاط و هنر انتزاعی طراحی، ساخته و در قالب یک چیدمان محیطی در بوستان ملت نصب شده است.

اعزام قطارهای فوق‌العاده مترو در ایام پایانی سال/بزرگترین جشن نور کشور در پایتخت

هنرمندان بخش تخم مرغ های نوروزی ۱۴۰۲ انتخاب شدند
همچنین معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهرتهران از انتخاب ۳۴۸ طرح تخم مرغ های نوروزی در بخش هنرهای شهری ویژه رویداد «بهارستان» ۱۴۰۲ خبر داد.

مجید قادری آذر با اشاره به برگزاری هشتمین سالانه هنرهای شهری تهران «بهارستان» از انتخاب ۳۴۸ اثر از یک هزار و ۷۷۰ طرح ارسالی به بخش داوری این رویداد هنری خبر داد و گفت: این آثار از ۲۷۵ هنرمند با بررسی ویژگی های هنری، ارتباط ایده با موضوع نوآورانه و خلاقیت در اثر انتخاب شدند.

۱۱۰ دستگاه اتوبوس تا نیمه شعبان به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می شود
سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تاکید بر اینکه اولویت اول شرکت واحد خرید اتوبوس، بهسازی و نوسازی ناوگان است، گفت: با دستان توانمند کارکنان فنی اتوبوسرانی، ۸۰ دستگاه اتوبوس بازسازی و اورهال شده که به ناوگان اضافه می شود.

مهدی علیزاده ادامه داد: ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده نیز از شرکت شهاب خودرو تحویل می گیریم که مجموعاً ۱۱۰ دستگاه اتوبوس تا عید نیمه شعبان، وارد چرخه خدمات رسانی به شهروندان شریف پایتخت خواهد شد.

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه با تمام توان و همت جهادی تلاش می کنیم تا با افزایش ناوگان فعال زمان توقف مسافران در ایستگاه ها را به حداقل ممکن کاهش دهیم، اضافه کرد: قراردادی نیز با شرکت عقاب افشان بسته شده است و دوستان قول داده اند ۴۰ دستگاه اتوبوس به شرکت واحد تحویل دهند و با احتساب این تعداد، تا پایان سال ۱۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می شود.

رشد ۴۸۸ درصدی نوسازی بافت‌ فرسوده در منطقه ۱۸
شهردار منطقه ۱۸ تهران از رشد چشمگیر صدور پروانه ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: آمارها حاکی از رشد ۴۸۸ درصدی در بخش صدور پروانه است.

محمد جواد خسروی در خصوص میزان صدور پروانه ساخت و ساز در بافت های فرسوده در این منطقه اظهار کرد: توقف چهار ساله ایجاد شده در ارائه تسهیلات به متقاضیان نوسازی بافت فرسوده موجب شده بود تا اقبال عمومی برای مشارکت در این مقوله کاهش یابد و ناپایداری و ریزدانگی بافت‌های موجود به دغدغه مهم مدیریت شهری مبدل شود.

وی افزود: پس از اعمال تدابیر ویژه برای تغییر رویه کنونی، مصوبات کمیسیون ماده ۵ در خصوص بافت فرسوده و ناکارآمد در منطقه ۱۸ با پیگیری های مستمر اخذ و مقرر شد تا علاوه بر ارائه تسهیلات در پرداخت عوارض، یک طبقه تشویقی نیز برای متقاضیان در معابر ۶ و ۸ متری کارسازی شود.

به گفته خسروی طی ۱۰ ماهه سال گذشته تعداد پروانه های صادره در این بخش تنها ۲۵ مورد بوده که این آمار در مقایسه با زمان مشابه در امسال با رشدی ۴۸۸ درصدی به ۱۴۷ مورد رسیده و این امر موجب شده مساحت ۲۱ هزار و ۲۳۱ متر مربعی به میزان ۱۰۹ هزار و ۱۰۶ متر مربع افزایش یابد.

شهردار منطقه ۱۸ همچنین به خروج صدها پلاک ثبتی از کمربند سبز در شهرک های مسلمین و خرمنکوب اشاره کرد و یادآور شد: این اقدام گامی مؤثر در مشارکت پذیری شهروندان برای گرایش به نوسازی بافت‌های فرسوده تحت مالکیت خودشان خواهد بود.

اجرای تونل نوری هفت در منطقه ۱۹
شهردار منطقه ۱۹ گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک شعبان و اعیاد شعبانیه ضلع جنوبی بوستان شریعتی در بلوار شکوفه با اجرای تونل نوری آذین بندی و غرق در نور شد.

تورج فرهادی با اشاره به فرارسیدن اعیاد شعبانیه وگرامیداشت ارزش‌های دینی و معنوی افزود: به همین مناسبت اداره زیباسازی نسبت به اجرای تونل نوری به طول ۳۰ متر با استفاده از سه هزار متر ریسه سوزنی در بلوار شکوفه ضلع جنوبی پارک شریعتی در ناحیه ۲ اقدام کرد.

وی ادامه داد: آذین بندی بلوار میلاد، خیابان میثاق شمالی با ریسه بلوطی به متراژ ۲ هزار متر و معابر و میادین با ریسه پارچه ای به متراژ پنج هزار متر به منظور آماده سازی شهر برای جشن، تبریک، تهنیت و شادباش به شهروندان انجام شد.

به گفته فرهادی، نصب کالسکه در مسیر بلوار شکوفه تقاطع مطهری و المان حجمی با عنوان برای ایران به منظور اطلاع رسانی در خصوص اقدامات شاخص شهرداری تهران برای خدمت رسانی به شهروندان از دیگر اقدامات حوزه زیباسازی این منطقه است.

اجرای عملیات زمستانه فضای سبز در منطقه ۴
شهردار منطقه چهار از اجرای طرح زمستانه هرس درخت و درختچه ها و بازپیرایی فضاهای سبز شهری خبر داد و گفت: درختان معابر و بوستان های محلی و جنگلی این منطقه هرس شد.

علی اصغر کمالی زاده در این باره گفت: از ابتدای فصل بارش های پاییزی و زمستانی و به منظور جلوگیری از شکسته شده شاخه ها و خشکی درختان، برقراری توازن بین اندام های هوایی و زمینی درخت، حذف شاخه های خشک و بیمار و فرم دهی تاج درختان طرح فوریتی رسیدگی به درختان معابر، جنگل ها و بوستان های منطقه چهار اجرا شد.

وی با بیان اینکه این طرح همه ساله در این زمان به منظور ارتقای سطح سلامت و آراستگی شهری اجرا می شود، افزود: در این راستا تاکنون عملیات به زراعی بیش از ۳۱۴ هزار مترمربع فضاهای سبز شهری، هرس بیش از ۷۴ هزار اصله درخت و درختچه، کاشت ۱۵ هزار و ۲۰۰ سبد نشاء فصلی و پنج هزار و ۵۶۵ اصله درخت، ۱۹ هزار پیاز لاله و کوددهی سه تن گرانوله به پایان رسیده است.

کمالی زاده ادامه داد: انجام رژیم های تغذیه ای و کوددهی فضای سبز به منظور تامین عناصر غذایی کم مصرف و پرمصرف به صورت همزمان با عملیات زیرو رو کردن خاک با استفاده از کود های میکرو معدنی و گوگرد برای درختان، حفر صحیح چاله ها با عمق و فاصله مناسب و میزان کود شیمیایی مورد استفاده برای هر درخت نظارت دقیق از اقدامات انجام گرفته در این عملیات است.

وی با اشاره به دیگر فعالیت های این عملیات گفت: در ادامه نهضت درختکاری تا به امروز ۸۳۱ اصله درخت در منازل شهروندان کاشت شده همچنین در اقدامات به زراعی بوستان ها و معابر فعالیت هایی از قبیل کندوکوب، زیرو رو کردن خاک بستر باغچه های معابر که با هدف تنظیم بافت خاک و عملیات هرس که به منظور افزایش تولید شاخه های جوان، فرم دهی و حذف شاخه های خشک انجام شد.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=17130