• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

کلاه گشاد دلالان بر سر خریداران بی‌تجربه ارز/ ضرر سنگین در کمتر از یک ساعت

  • کد خبر : 17020
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
کلاه گشاد دلالان بر سر خریداران بی‌تجربه ارز/ ضرر سنگین در کمتر از یک ساعت
خریداران ارز که در فضای هیجانی این روزها به تور دلالان ارزی گرفتار شده‌اند، با ریزش ۵ هزار تومانی قیمت دلار نقره داغ شدند.

به گزارش پرونده نیوز از ایبنا، افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها در هر بازار مالی، زنگ خطری برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای آن بازار است؛ نشانه‌ای برای خروج از بازار پرریسک و حفظ سرمایه.

اما در سوی دیگر بازار، ترس جا ماندن از سودهای بادآورده یا بی‌ارزش شدن سرمایه، خریداران بی‌تجربه و صف‌نشین را گرفتار باتلاقی می‌کند که خلاصی از آن جز با ضررهای مالی و بعضا جانی امکان‌پذیر نخواهد بود.

امروز از ساعات اولیه معاملات، در حالی که دلار توافقی در صرافی‌ها در کانال ۵۲ هزار تومان فروخته می‌شود، دلالان و سوداگران ارزی نرخ دلار را در کانال‌های تلگرامی و فضای مجازی تا ۶۰ هزار تومان نیز بالا بردند تا بتوانند دلارهای خود را به بالاترین قیمت به مشتریان ناآگاه بفروشند.

اما عصر امروز ترمز افزایش لحظه‌ای قیمت ارز کشیده شد و در کمتر از یک ساعت قیمت دلار در بازار غیررسمی پنج۵ هزار تومان کاهش یافت و در کف کانال ۵۵ هزار تومان قرار گرفت.

این در حالی است که دلار در مرکز مبادله طلا و ارز که نیازهای واقعی و فارغ از سفته‌بازی را در قالب ۶۲ سرفصل خدماتی پوشش می‌دهد، به نرخ ۴۲ هزار و ۶۸۰ تومان عرضه می‌شود.

خرید و فروش ارز با قیمتی حدود ۵۰ درصد بالاتر در بازاری که نزدیک به ۱۰ درصد حجم کل معاملات ارزی کشور را به خود اختصاص می‌دهد، خود بزرگ‌ترین هشدار درباره دامی است که دلالان و سوداگران ارزی برای صید ماهیان کوچک بازار پهن کرده‌اند.

کارشناسان بارها درباره ریسک بالای سرمایه‌گذاری در بازار ارز هشدار داده‌اند؛ بازاری بی‌رحم که بارها ثابت کرده می‌تواند اندوخته سال‌های زندگی افراد را یک شبه بر باد دهد.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=17020