• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
4

گلخانه داران برای دریافت کدشناسه و گواهی سلامت اقدام کنند

  • کد خبر : 16737
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
گلخانه داران برای دریافت کدشناسه و گواهی سلامت اقدام کنند
رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: کلیه واحدهای تولیدی گلخانه ای به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در صادرات محصولات، برای دریافت کد شناسه و گواهی سلامت اقدام کنند.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسن بزرگر در نشست گیاه پزشکی، افزود: صادرات هرگونه محصول صرفا از واحدهای گلخانه ای دارای کد شناسه و گواهی سلامت امکان پذیر است.

وی اضافه کرد: رییس سازمان نظام مهندسی و رییس سازمان حفظ نباتات در راستای رفع مشکلات و موانعی که صدور کد شناسه و گواهی سلامت محصولات را به تاخیر می اندازد در اسرع وقت اقدام کنند.

گلخانه داران برای دریافت کدشناسه و گواهی سلامت اقدام کنندبزرگر ادامه داد: سلامت محصولات یکی از برنامه های اصلی است که در توسعه بخش کشاورزی بسیار اهمیت دارد و در اولویت جهاد کشاورزی است .

وی تصریح کرد: کلیه واحدهای تولیدی باید به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در صادرات محصولات گلخانه ای نسبت به دریافت کد شناسه برای واحدهای گلخانه ای خود اقدام و گواهی سلامت محصول را دریافت کنند.

بزرگر تاکید کرد: لازمه صدور گواهی سلامت محصول، اخذ کد شناسه از طریق سامانه نظام مهندسی کشاورزی به نام سانکا است که با توجه به هوشمند بودن این سامانه، امکان صدور کد شناسه در زمان برداشت محصول نیست لذا گلخانه داران بایستی قبل از شروع عملیات کاشت ضمن مراجعه به نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و شعب شهرستانی نسبت به ثبت مشخصات محصول و انتخاب مسئول فنی اقدام کنند .

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=16737