• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1

اعلام آمادگی پزشکی قانونی ایران برای کمک به سوریه و ترکیه

  • کد خبر : 16310
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
اعلام آمادگی پزشکی قانونی ایران برای کمک به سوریه و ترکیه
سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: در پی وقوع زلزله مهیب ترکیه که منجر به خسارات گسترده در کشور ترکیه و سوریه شد، رییس سازمان پزشکی قانونی ایران در دو نامه جداگانه خطاب به مسئولان پزشکی قانونی این دو کشور، آمادگی ایران را برای همکاری در زمینه های مربوط به اقدامات پزشکی قانونی اعلام کرد.

به گزارش پرونده نیوز از سازمان پزشکی قانونی کشور، عباس مسجدی در این نامه ها با اظهار تأسف از این حادثه دردناک و ابراز همدری با مسئولان و مردم این دو کشور تأکید کرد: پزشکی قانونی جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مربوط به پزشکی قانونی از جمله معاینات بالینی، معاینات اجساد و خدمات آزمایشگاهی آماده همکاری با این کشورها است.

به گزارش ایرنا به نقل از مقامات ترکیه ای و سوری نشان می دهد که شمار قربانیان زمین لرزه در این دو کشور به ۸ هزار و ۹۵۶ نفر رسیده و پیش بینی ها حاکی از آن است که شمار کشته شدگان در روزهای آینده افزایش یابد.

زمین لرزه بیش از هفت ریشتری بامداد دوشنبه این هفته(۱۷بهمن) در جنوب ترکیه حجم گسترده ای از تخریب و ویرانی را برجای گذاشته و تیم های امدادرسان همچنان در تلاش برای بیرون آوردن زلزله زدگان از زیر آوارها هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های ترکیه، شاهدان عینی گفتند که این زلزله حدود یک دقیقه ادامه داشت و کانون آن در ۲۳ کیلومتری شرق نورداغ در استان غازی‌آنتپ و در عمق ۲۴ کیلومتری زمین قرار داشت.

غازی‌آنتپ اندکی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از هاب‌های صنعتی ترکیه است که در مرز سوریه قرار دارد.

زلزله غازی‌آنتپ در لبنان، عراق، سوریه و قبرس نیز احساس شد.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=16310

نوشته های مشابه