• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1
پزشکی قانونی اعلام کرد:

جسد سه جانباخته زلزله خوی شناسایی شد

  • کد خبر : 15984
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
جسد سه جانباخته زلزله خوی شناسایی شد
سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: امروز دوشنبه ۱۰ بهمن با تکمیل مراحل شناسایی قربانیان سازمان پزشکی قانونی جسد سه قربانی این حادثه به خانواده‌های آنان تحویل شد.

به گزارش پرونده نیوز از سازمان پزشکی قانونی کشور در زلزله شنبه شب (۸بهمن) شهرستان خوی، سه نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند که یک جسد روز بعد از حادثه (یکشنبه) و پیکر ۲ قربانی دیگر با تکمیل مراحل شناسایی، صبح امروز دوشنبه (دهم بهمن) به خانواده‌ها تحویل داده شد.

ستار قلی زاده ۳۷ ساله، رویا عبدالله پور ۱۱ ساله و ستار شیرافکن ۶۵ ساله سه قربانی زلزله شهرستان خوی هستند.

در گزارش پزشکی قانونی آمده است: علت فوت یکی از قربانیان حادثه در دست بررسی است که پس از روشن شدن نتایج آزمایش‌ها، تعیین و به مقامات قضایی اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱:۴۴ شنبه، هشتم بهمن ماه شهر خوی در آذربایجان غربی را لرزاند که طبق اولین گزارش‌ها، خسارت، مصدومان و بویژه قدرت آن بیش از زمین لرزه ۲۸ دی، ۱۳ مهر امسال و حتی اسفند سال ۱۳۹۸ این منطقه بود.

این زمین لرزه در مرز ایران و ترکیه و در قدرت ۵.۳ ریشتری اتفاق افتاده ولی دقیقه به دقیقه، دقت اعلام قدرت بیشتر شد تا اینکه موسسه لرزه نگاری دانشگاه تهران، قدرت آن را ۵.۹ ریشتر در عمق ۷ کیلومتری زمین و بسیار نزدیک به مختصات زمین لرزه ۲۸ دی ماه در منطقه فیرورق خوی اعلام کرد.

با توجه به شدت بیشتر زمین لرزه و اینکه طبق برخی گزارش‌ها، این زلزله علاوه بر شهرهای ارومیه و سلماس و برخی شهرهای استان آذربایجان شرقی در برخی کشورهای دیگر از جمله ترکیه و ارمنستان هم احساس شد، لذا انتظار می‌رود که میزان خسارت‌های آن بیش از زلزله های گذشته باشد.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=15984