• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3
عضو کمیسیون عمران مجلس:

راه‌آهن درباره وضعیت مسافران در راه مانده توضیح دهد/ پیاده کردن مسافران برای کاهش وزن هواپیما تازگی ندارد

  • کد خبر : 15228
  • ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
راه‌آهن درباره وضعیت مسافران در راه مانده توضیح دهد/ پیاده کردن مسافران برای کاهش وزن هواپیما تازگی ندارد
عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: مسئولان راه‌آهن باید گزارش دهند و پاسخگو باشند که چرا پیش‌بینی‌ها به صورت دقیق انجام نشده و علت عدم ارائه سرویس‌دهی مطلوب به مسافران و علت عدم پیش بینی درست و دقیق را توضیح دهند.

به گزارش پرونده نیوز، رحمت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به وضعیت نامساعد مسافران شبکه ریلی در شرایط جوی حاکم در برخی از مسیرها به ویژه استان خراسان رضوی اظهار داشت: برای هموطنانم که به دلیل یخ زدگی ریل‌ها و از کارافتادگی قطارها در راه مانده‌اند متاسف هستم و باید عوامل موثر در ایجاد چنین شرایطی برای مسافران مورد بررسی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: باید این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد که چرا پیش بینی‌های لازم صورت نگرفته و چرا مسئولان راه‌آهن و شرکت‌های ریلی پیش‌بینی‌های لازم را نداشتند. نباید مردم این احساس را داشته باشند که مدیریتی در انجام سفرها در این شرایط جوی انجام نشده و نباید مسافران آسیب ببینند.

این عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: مسئولان راه‌آهن باید گزارش دهند و پاسخگو باشند که چرا پیش‌بینی‌ها به صورت دقیق انجام نشده و علت عدم ارائه سرویس‌دهی مطلوب به مسافران و علت عدم پیش بینی درست و دقیق را توضیح دهند.

فیروزی همچنین درباره وضعیت پروازها و با اشاره به پرواز ایران ایر در مسیر تهران-خرم‌آباد که به دلیل شرایط جوی برای کاهش وزن هواپیما مجبور به حذف دو مسافر از پرواز شدند، اظهار داشت: پیش از این هم با این موارد مواجه بودیم و بعضا خلبان به دلیل شرایط آب و هوای طول مسیر چه در شرایط افزایش دما و چه کاهش دما براساس استانداردها تصمیم به کاهش وزن هواپیما و کاهش تعداد مسافران می‌گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این اقدام خلبان و کاهش تعداد مسافر در پروازی به دلیل شرایط جوی تازگی ندارد، ادامه داد: درباره نحوه تعداد کاهش مسافر و معیار پذیرش نفرات آخر و حذف آنها از پرواز باید دید دستورالعمل‌ها و مقررات چه می‌گوید اما شرکت مربوطه در این باره باید دقیقا براساس دستورالعمل رفتار کند و تصمیم بگیرد.

فیروزی تاکید کرد: از سوی دیگر شرکت مربوطه باید برای جبران اولین پرواز به همان مقصد را برای مسافران حذف شده، رزرو و رضایت آنها را جلب کند.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=15228