• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

افتتاح دو خط لوله سراسری انتقال گاز با حضور رییس‌جمهوری

  • کد خبر : 1499
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
افتتاح دو خط لوله سراسری انتقال گاز با حضور رییس‌جمهوری

 به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی “پرونده “به نقل از ایرنا – خطوط انتقال گاز نهم و ششم سراسری و پنج ایستگاه تقویت فشار گاز در مسیر عسلویه تا میاندوآب که ظرفیت انتقال گاز کشور را ۱۱۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش داده و امکان رشد صادرات گار را فراهم می‌کند، امروز با حضور حسن […]

 به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی “پرونده “به نقل از ایرنا – خطوط انتقال گاز نهم و ششم سراسری و پنج ایستگاه تقویت فشار گاز در مسیر عسلویه تا میاندوآب که ظرفیت انتقال گاز کشور را ۱۱۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش داده و امکان رشد صادرات گار را فراهم می‌کند، امروز با حضور حسن روحانی افتتاح شد.

امروز (دوشنبه) بهره‌برداری رسمی از مهم‌ترین پروژه‌های صنعت گاز در کریدور غرب و شمال‌غرب کشور با حضور «حسن روحانی» رئیس جمهوری،‌«بیژن زنگنه» وزیر نفت و «حسن منتظر تربتی» مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در آستانه هفته دولت آغاز شد.

خظوظ انتقال گاز نهم و ششم سراسری و ۵ ایستگاه تقویت فشار، از مهم‌ترین پروژه‌های صنعت گاز در کریدور غرب و شمال‌غرب کشور هستند که اجرای آن‌ها، روایتگر تلاش، همت، دانش و توانمندی فرزندان ایران در شرکت ملی گاز است.

این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری‌های داخلی و اطمینان به دانش و تکنولوژی بومی به سرانجام رسیده و گذر خط لوله از موانع طبیعی دشوار و پیچیده در غرب کشور از دیگر ویژگی‌های پروژه احداث خطوط انتقال گاز ششم و نهم سراسری است.

طول این دو خط سراسری ۱۸۵۰ کیلومتر است و در طول این مسیر، ۵ ایستگاه تقویت فشار گاز در شهرستان‌های دیلم، بیدبلند، اهواز، حسینیه و کوهدشت نیز احداث شد که وظیفه تقویت فشار گاز طبیعی در این مسیر را بر عهده داشته، ضمن آن که ۷ ایستگاه لانچر- ریسیور برای پیگرانی نیز در مسیر این پروژه، احداث شده است.

اجرای بخشی از پروژه خط انتقال ششم سراسری گاز از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به روش BOT  بوده است و در این مسیر، ایستگاه‌های شلمچه و نفت‌شهر نیز با ظرفیت انتقال ۵۰ و ۴۰ میلیون مترمکعب گاز در روز جهت اندازه‌گیری صادرات گاز در این پروژه احداث شده است.

پروژه خط انتقال گاز ۵۶ اینچ نهم سراسری به طول ۲۳۱ کیلومتر حد فاصل دهگلان- میاندوآب نیز به موازات خط انتقال گاز ششم سراسری از پارس جنوبی آغاز و تا مرز بازرگان در شمال‌غرب کشور در برنامه‌های توسعه‌ای شرکت ملی گاز ایران تعریف و اجرایی شد.

در واقع، برای تکمیل خطوط انتقال گاز کریدور غرب کشور، اولویت گستره دهگلان- میاندوآب خط نهم سراسری اجرا شد تا ضمن تقویت شبکه گازرسانی شمال‌غرب کشور، افزایش سهم صادرات را موجب شود.

طراحی و اجرای پروژه خط لوله ششم و نهم سراسری گاز تجسمی از اقتصاد مقاومتی با اتکا به دانش بومی است و جذب و بهره‌گیری از منابع بخش خصوصی، به‌کارگیری پیمانکاران داخلی و اجرای پروژه منطبق با استانداردهای جهانی، از دستاوردهای اجرای این پروژه است.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=1499

برچسب ها