• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
3

افزایش ۴۱ درصدی عملیات اورژانس به دلیل آلودگی هوا

  • کد خبر : 14850
  • ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
افزایش ۴۱ درصدی عملیات اورژانس به دلیل آلودگی هوا
مسئول روابط عمومی اورژانس تهران از شهروندان پایتخت خواست از ترددهای غیر ضروری اجتناب کنند و گفت:۴۱ درصد عملیات اورژانس در تهران به دلیل آلودگی هوا است.

به گزارش پرونده نیوز، شروین تبریزی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از سوم تا ششم دی از ۱۱هزار عملیات اورژانس، سه هزار و ۳۰۰ ماموریت قلبی و تنفسی بوده و این عدد به معنای آن است که حدود ۳۰ درصد اعزام‌های این نهاد امدادرسان، به دلیل آلودگی هوا بوده است.

وی در مورد عملیات اورژانس از دهم تا سیزدهم ماه جاری با توجه به تشدید آلودگی هوا، افزود: از هشت هزار و ۵۰۰ ماموریت، سه هزار و ۵۰۰ عملیات یعنی حدود ۴۱ درصد عملیات اورژانس در تهران مربوط به بیماران قلبی و تنفسی بوده است.

تبریزی اضافه کرد: عملیات قلبی و تنفسی اورژانس در ماه‌های گذشته حدود ۱۸ درصد عملیات‌های اورژانس بوده است و افزایش میزان عملیات‌های امدادی مربوط به مشکلات قلبی و تنفسی حاکی از آن است که با افزایش هوای آلوده در تهران تعداد عملیات اورژانس در این مورد افزایش داشته است.

وی از شهروندان تهرانی بخصوص کودکان، سالمندان، بیماران تنفسی و زنان باردار خواست در این روزها در خانه بمانند همچنین به دیگر شهروندان توصیه کرد از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری و در هنگام حضور در سطح شهر ماسک سوپاپ دار استفاده کنند و از خوردن مایعات و سبزی و میوه غفلت نکنند.

استقرار نیروهای اورژانس در میادین پرترد پایتخت

وی گفت: با توجه به میزان آلودگی هوای شهر تهران ناوگان مرکز اورژانس تهران در میادین اصلی شهر مستقر شده است.

تبریزی افزود: اکنون اتوبوس آمبولانس‌ها در میدان آزادی، میدان شهرری و میدان تجریش مستقر شدند.

وی افزود: شهروندان باید در صورت احساس تنگی نفس، دو بینی، سردرد، سرگیجه و تهوع به اورژانس مراجعه کنند تا به مشکل آنها رسیدگی و اقدامات لازم انجام شود همچنین در صورت نیاز به خدمات بیشتر، عوامل اورژانس شهروندان را به مراکز درمانی انتقال می‌دهند.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=14850