• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران:

قاچاقچی لوازم‌خانگی به‌راحتی قابل شناسایی است/ امیدواری به خروج از رکود در ماه‌های آتی

  • کد خبر : 14815
  • ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
قاچاقچی لوازم‌خانگی به‌راحتی قابل شناسایی است/ امیدواری به خروج از رکود در ماه‌های آتی
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران گفت: قاچاقچیان لوازم‌خانگی از سیستم بانکی برای نقل و انتقال پول استفاده می‌کنند و بر این اساس به‌راحتی قابل شناسایی‌اند.

به گزارش پرونده نیوز، «اکبر پازوکی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: اصناف و بازاریان در سال‌های گذشته و حتی در ایام رکود ناشی از کرونا مالیات و عوارض خود را پرداخت کرده‌اند، اما باید به سراغ افرادی که فرار مالیاتی دارند و همچنین قاچاقچیان نیز رفت.

این مقام صنفی تصریح‌کرد: کسبه‌ای که آبرو و حیثیتی برای خود دست و پا کرده‌اند، هیچ‌وقت سراغ فروش اجناس قاچاق و فیک (تقلبی) نمی‌روند، هرچند همواره عده‌ای سودجو نیز پیدا می‌شوند.

وی اظهار داشت: هرچند به دلیل گرانی‌ها و پایین بودن قدرت خرید مردم شاهد رکود هستیم، اما امروز که در سطح عرضه حاضر می‌شویم، حتی یک تابلوی مربوط به لوازم‌خانگی خارجی مشاهده نمی‌شود.

لزوم تقویت اتحادیه‌ها و توزیع‌کنندگان

پازوکی گفت: بانک‌ها به‌جای اینکه پول‌ها را به سمت تولید ببرند، به سمت فروش اقساطی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌برند، اما کسی به فکر تقویت اتحادیه‌ها نیست.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران با تاکید بر اینکه منکر به‌روز بودن و شیوه‌های فروش مدرن نیستیم، یادآور شد: این اتحادیه با سابقه ۶۰ ساله، دید و ذائقه مردم را نسبت به کالای ایرانی عوض کرده است.

وی تصریح‌کرد: این اتحادیه‌ها بودند که مردم را از مصرف کالاهای قاچاق منع کردند، شناسه کالا تعریف کردند و ورود به سامانه جامع تجارت و برخوردار بودن از گارانتی را به مشتریان شناساندند، بنابراین باید بیشتر به اتحادیه‌ها بها داده شده و دست از بی‌مهری نسبت به توزیع‌کنندگان برداشته شود.

پازوکی افزود: امروز شاهدیم تولیدکنندگان خود به فروشگاه‌دار و توزیع‌کننده تبدیل شده‌اند و حتی تسهیلات بانکی می‌گیرند تا کالا را مستقیم به دست مصرف‌کنندگان برسانند، در حالی که سهم و نقش توزیع‌کنندگان در نظر گرفته نمی‌شود.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام پایانی سال، گفت:‌ مردم به‌طور معمول در این ایام به دنبال نو کردن وسایل خانه هستند و امیدواریم قدرت خرید مردم تقویت شود تا شاهد راه افتادن بازار و خروج آن از رکود باشیم.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=14815