• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2
تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر تهران؛

تهرانی‌ها امسال فقط ۲ روز فرصت برای تنفس هوای پاک پیدا کرده‌اند

  • کد خبر : 14687
  • ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
تهرانی‌ها امسال فقط ۲ روز فرصت برای تنفس هوای پاک پیدا کرده‌اند
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هجدهمین جلسه‌ شورا برخی تذکرات را ارائه کردند و یکی از اعضای شورا با بیان اینکه شهروندان تهرانی امسال فقط ۲ روز فرصت تنفس در هوای پاک پیدا کرده‌اند، گفت: تعداد روزهای ناسالم به مرز ۱۳۰ روز رسیده است.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در یکصد و هجدهمین جلسه‌ شورای شهر، تذکراتی را ارائه کردند و علی اصغر قائمی اظهارداشت: آمار شهروندانی که دچار بیماری‌های مزمن می‌شوند بسیار است و تعدادی از فوتی‌ها بر اثر آلودگی هواست.

قائمی افزود: تجارب کشورهای موفق نشان می‌دهد که غلبه به این شرایط غیرممکن نیست و می‌توان با همکاری دستگاه‌ها به موفقیت در این زمینه دست یافت.

وی، توسعه حمل و نقل پاک به ویژه مترو، اسقاط خودروهای فرسوده، ارتقای کیفیت سوخت، الزام خودروهای دیزل به استفاده از فیلتر جاذب دوده، عدم استفاده از سوخت های نامناسب در کارخانجات و نیروگاه‌ها را از راه‌های مقابله با آلودگی هوا دانست.

این عضو شورای شهر تهران افزود: با توجه به نقش ۳۷ درصدی خودروهای فرسوده در آلودگی هوا، از رده خارج کردن این خودروها را یکی از راه‌هایی مقابله‌ با آلودگی دانست.

به گفته قائمی با توجه به شرایط بحرانی آلودگی هوا در شهر تهران، نامه‌ای خطاب به سران قوای سه‌گانه کشور تهیه و به امضای ۲۱ عضو شورای اسلامی شهر تهران رسیده است.

وی با اشاره به مصوبه‌ مجلس شورای اسلامی که دولت را مکلف کرده بودجه را ۲ مرحله‌ای ارائه دهد، گفت: پس از تصویب احکام و تبصره‌ها می‌توان جداول پیوست را ارائه داد و شهرداری می‌تواند با رایزنی با دولت، خواستار ایجاد اصلاحاتی در ارقام جداول مربوطه شود.

ضرورت ایمن‌سازی پل‌های عابر پیاده سطح پایتخت

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نسبت به وضعیت پل‌های عابر پیاده در شهر تهران تذکر داد و بر اجرای مصوبه الزام شهرداری به ایمن‌سازی پل‌های عابر پیاده سطح پایتخت تاکید کرد.

زهرا شمس احسان، بر ضرورت اجرای مصوبه شورا مبنی بر الزام شهرداری تهران به ایمن سازی عبور شهروندان از پل های عابر پیاده سطح شهر تهران تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به گزارش های شهروندان درباره شکل‌گیری نقاط کور و فضاهای بی‌دفاع در عرشه برخی پل های عابر پیاده به دلیل نصب تابلوهای تبلیغاتی و نبود دید و منظر کافی از فضای خیابان به درون پل ها و همچنین عدم روشنایی کافی در برخی پل های عابر پیاده، به شهرداری تهران بابت اجرای مصوبه یاد شده تذکر داده می شود.

وی اظهار داشت: ارائه گزارش آسیب شناسی وضع موجود پل‌های عابر پیاده سطح شهر تهران به لحاظ وضعیت ایمنی و ارائه لایحه اصلاحیه مصوبه سال ۸۹ شورا تحت عنوان «نحوه نصب تابلوهای تبلیغاتی روی پل‌های هوایی در شهر تهران» به عنوان تکلیف قانونی ظرف دو ماه ابلاغ شده که تاکنون عملیاتی نشده است.

حبیب کاشانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز از شهروندان تهرانی برای تشییع پیکر شهدای گمنام، تقدیر کرد.

وی با اشاره به رفع مشکل تقاطع های همسطح و غیرهمسطح، گفت: قرار است ۷۰۰ کیلومتر تقاطع ایجاد شود که امیدواریم دولت ما به ازای کاهش مصرف سوخت، از این طریق را به رفع مشکل حمل و نقل عمومی اختصاص دهد.

کاشانی با بیان اینکه یکی از مشکلات این است که در بعضی موارد یک نفر در حال مدیریت چند قسمت است، یادآور شد: شهرداری مملو از افراد متخصص و با تجربه است و اینکه جایی را با مدیر اداره کنیم و جایی دورتر را نیز همان فرد با عنوان سرپرست اداره کند جفا در حق کسانی است که کارآزموده هستند.

ضرورت تجمیع پلاک‌ها در منطقه کن برای نوسازی

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز با ارائه تذکری به اهمیت بافت روستای کن و اجرای بسته‌های تشویقی در این منطقه برای نوسازی اشاره کرد.

وی گفت: منازل این بافت مشمول اضافه طبقه شده و اگر ۲۰ تا ۳۰ درصد بافت‌ها با ۱۲۰ متر تجمیع شکل گیرد، کن قابلیت تکمیل نوسازی را نخواهد داشت.

عباسی با بیان اینکه می‌توانستیم با همت مردم، این محله را به طرح فاخر شهری با حضور سرمایه‌گذاران تبدیل کنیم، افزود: از مردم کن می‌خواهم که ساکنان را به تجمیع پلاک‌ها و افزایش به ۳۰۰ متر تشویق کنند.

انتقاد از کم بودن سهم اوراق قرضه تهران‌

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به تذکر قائمی، اظهار داشت‌: سهم تهران از اوراق قرضه که فکر می‌کردیم حداقل سه هزار میلیارد تومان است به هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: این رقم برای کشور هفت هزار میلیارد تومان و سهم تهران هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است و این میزان کمکی به شرایط حمل و نقل تهران‌ نمی‌کند.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=14687