• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

آسمان صاف همراه با غبار محلی در تهران/ افزایش تدریجی آلاینده‌ها در هفته آتی

  • کد خبر : 14613
  • ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
آسمان صاف همراه با غبار محلی در تهران/ افزایش تدریجی آلاینده‌ها در هفته آتی
کارشناس سازمان هواشناسی برای امروز تهران آسمانی صاف همراه با غبار محلی پیش‌بینی کرد و افزود: در پنج روز آینده در شهرهای پرجمعیت و صنعتی مثل تهران، کرج، اراک، اصفهان، تبریز پایداری نسبی هوا و افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت.

به گزارش پرونده نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی را برای امروز نهم دی‌ماه و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز صبح در کویین و میان‌دشت دمای کمینه ۱۹ درجه زیر صفر شد، همچنین کوهرنگ با ۱۸ درجه زیر صفر، شادمان با ۱۷ درجه زیر صفر و بلداجی با دمای ۱۵ درجه زیر صفر به ترتیب سردترین ایستگاه‌های کشور بودند.

گودرزی افزود: دیروز جزیره ابو موسی دمای ۲۵ درجه بالای صفر و عسلویه، بندر لنگه، پارسیان و شادگان نیز با دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین‌ها بودند.

وی ادامه داد: امروز در استان‌های گیلان و مازندران بارش پراکنده رخ می‌دهد و فردا شنبه در ارتفاعات زاگرس جنوبی و جنوب استان فارس بارش پراکنده انتظار می‌رود.

کارشناس سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد: در پنج روز آینده در شهرهای پرجمعیت و صنعتی مثل تهران، کرج، اراک، اصفهان، تبریز پایداری نسبی هوا و افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت.

گودرزی تشریح کرد:‌ در روزهای آینده در جنوب شرق کشور وزش بادهای شدید انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه امروز دریای عمان و دریای خزر مواج و متلاطم است،گفت: تهران آسمانی صاف و همراه با غبار محلی دارد.

در ایستگاه مهرآباد دمای کمینه صفر درجه شد و بیشینه دما هم به ۹ درجه بالای صفر می رسد.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=14613