• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

تاکید بر اصل سه جانبه‌گری در شورای عالی کار

  • کد خبر : 14335
  • ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
تاکید بر اصل سه جانبه‌گری در شورای عالی کار
سیصد و نهمین نشست شورای عالی کار با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و بر اصل سه جانبه‌گری در شورای عالی کار تاکید شد.

به گزارش پرونده نیوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیدصولت مرتضوی در سیصد و نهمین نشست شورای عالی کار که در محل این وزارتخانه و با حضور مهدی اسلام‌پناه رییس سازمان ملی استاندارد ایران، علی‌حسین رعیتی‌فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکای اجتماعی نمایندگان کارگران و کارفرمایان برگزار شد، مبنا و معیار تصمیمات شورای عالی را تأکید بر اصل سه‌جانیه‌گرایی نمایندگان دولت، کارگری و کارفرمایان عنوان کرد.

در این نشست گزارشی از روند اجرایی طرح پژوهشی موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی در زمینه تعیین ساز و کار تعیین حداقل دستمزد بر حسب مناطق و صنایع ارائه شد.

گزارشی از بررسی، اصلاح و بازبینی آئین‌نامه ماده ۱۶۴ قانون کار ارائه شد که موارد مربوط به چالش‌ها، دغدغه‌ها و نظرات اعضای شورا در زمینه اصلاح آئین‌نامه مذکور با موضوع انتخاب نمایندگان کارگری و کارفرمایی و سایر اعضای هیات‌های تشخیص مراجع حل‌اختلاف در این نشست مطرح شد که مقرر شد در نشست بعدی این شورا نهایی شود.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=14335