• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
2
در آستانه شب یلدا، رئیس اتحادیه بارفروشان در گفتگو با پرونده نیوز‌؛

میوه را بدون فاکتور نخرید/ وفور میوه در شب یلدا

  • کد خبر : 13828
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
میوه را بدون فاکتور نخرید/ وفور میوه در شب یلدا
رئیس اتحادیه بارفروشان، گفت: مشتری چه خانوار یا مغازدار باشد، حتی یک جعبه را باید فاکتور بگیرند، میوه را بدون فاکتور خریداری نکنید.

مصطفی دارایی نژاد، در گفتگو با پرونده نیوز در خصوص شرایط بازار میادین میوه و تره بار در آستانه شب یلدا، اظهار کرد: اتحادیه به هیچ عنوان اجازه نمی دهد که قیمت میوه بالا برود، از ۲۵ ماه جاری هیچ کسی اجازه ندارد یک دانه میوه بدون فاکتور به فروش برساند، اطلاعیه دادیم و همه جور هم آنها یادآوری کردیم که اجازه تغییر قیمت ندارند و باید تابلو نصب کنند و به قیمت اتحادیه میوه را بفروشند، تعزیرات از این تاریخ در ۸ درب خروجی حضور دارند و ما اجازه خروج هیچ میوه های بدون فاکتور نمی دهیم، فاکتور صادر می شود. اگر تعزیرات به مغازه سر بزند و ۳۵ درصد بیشتر از قیمت فاکتور روی کالا بکشند، آن مغازه دار جریمه می شود، ما اجازه نمی دهیم، در شرایط بد اقتصادی مردم ضرر ببینند، میوه بازار توسط کشاورزان ذخیره شده، برنامه ریزی کردیم چه مشتری مغازه یا خانه دار حتی یک جعبه را هم باید فاکتور بدهند، ماموران مخفی شده ای در داخل میادین هستند که با اشخاص متخلف را شناسایی و با آنها برخورد و جریمه شان می کنند.
وی در خصوص عرضه میوه در شب یلدا، عنوان کرد: برنامه‌ریزی کردیم به مشکل نمیخورم ، دو اقلامی که در شب یلدا پرفروش هستند، ۱_ هندوانه یک و نیم برابر سال قبل تولید داریم از بندر جاسک و میناب بندرعباس کشت، با کیفیت و از بوته است. ۲_ انار از ساوه، یزد، دماوند، شیراز و فردوس بسیار دپو شده و اتحادیه نظارت می کند، مرکبات سه میلیون تن از مازندران به وفور داریم، کیوی هم استان مازندران و تنکابن مقادیر زیادی کشت شده است.
دارایی نژاد، در پایان خاطرنشان کرد : هیچ مشکلی در شب یلدا نخواهیم داشت البته اگر میوه را زیاد عرضه کنیم، ممکن است شب عید به مشکل بخوریم، به همین دلیل ۲۵ ماه جاری با کشاورزان هماهنگ کردیم که به وفور میوه در دسترس مردم باشد ۱۰ تا ۱۵ هزار تن از ۲۵ به بازار عرضه می کنیم که بازار کمبودی نداشته باشد.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=13828