• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

به دنبال افزایش نظارت بر شرکت‌های بیمه ای هستیم

  • کد خبر : 13519
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
به دنبال افزایش نظارت بر شرکت‌های بیمه ای هستیم
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: نگاه بیمه این است که نظارت‌ها برشرکت‌های بیمه ای افزایش و مداخلات کاهش پیدا کند.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، در نشست خبری رئیس کل بانک مرکزی و قائم مقام بیمه مرکزی به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

سوال: چشم انداز دیجیتالی شدن چند درصد است؟

بهزاد پور: در بحث تحول دیجیتالی در صنعت بیمه یک محور راهبردی برای این صنعت تلقی می‌شود، اگر از این مسیر عبور نکنیم امکان پاسخگویی به نیاز‌های آینده امکان پذیره نخواهد بود. حرکت بسیار خوبی شروع و سرعت مناسبی دارد. در برنامه‌های ارائه شده بخش عمده ایی به بخش دیجیتالی پرداخت شده است.

سوال: چرا افزایش ضریب نفوذ بیمه آهسته است؟

بهزادپور: مخالف با فرهنگ سازی نیستم، ضریب نفوذ بیش از آن که به فعالیت شرکت‌ها مرتبط باشد به فضای اقتصادی کشور وابسته است. خیلی اتفاقات باید رخ دهد تا ضریب نفوذ رخ دهد که فرهنگ سازی هم بخشی از آن است. حضور بیمه در کتاب‌های درسی بسیار خوب است در برنامه‌های خود بحث آموزش عمومی و سریال سازی را داریم.

سوال: اطلاع رسانی بیمه چرا عمیق نیست؟

بهزاد پور: شاید اطلاع رسانی بسیار جامع و کامل نباشد به همین سبب آقای مشعلچی را به عنوان سخنگو معرفی کردیم.

سوال: در خصوص شورای بیمه توضیح بفرمایید؟

بهزاد پور: از لحاظ قانونی مشکل جدی نداریم، عضویت من در شورای بیمه رسمی نیست چرا که حق رای ندارم. در خصوص برخورد با شرکت‌ها سختگیرانه‌تر اقدام خواهیم کرد.

سوال: آیین نامه‌ها اصلاح خواهند شود؟

بهزاد پور: آیین نامه‌ها نیاز به اصلاح دارند و از اصلی‌ترین اقدامات در حوزه مقررات همین موضوع است، نگاه این است که نظارت‌ها در شرکت‌ها افزایش و مداخلات کاهش پیدا کند. تمام عملکرد شرکت‌ها بررسی می‌شود و نگاه ما به آینده نظارت پیشگیرانه است.

سوال: چرا امروز رئیس جمهور در برنامه نبودند؟
بهزادپور: ایشان علاقه‌مند به شرکت در این برنامه بودند، اما به سبب جلسه خاص امکان حضور شان فراهم نشد، اما پیامی برای ما ارسال کردند.

سوال:تکافل در چه مرحله‌ای است؟

بهزاد پور: در خصوص تکافل دو رویکرد وجود دارد، یکی به عنوان یک محصول و بعد دوم نگاه به تکافل به عنوان یک نظام بیمه است.بهتر است در بخش دوم آهسته و با دقت پیش رویم. ۵ شرکت در بخش محصول در حال اقدام هستند.
حتما باید فعالیت جدی در زمینه بازاریابی در زمینه تکافل انجام شود هنوز در شورا مطرح نشده است.

سوال: اگر بیمه اجباری را از کل بیمه کم کنیم چه میزان ضریب نفوذ باقی خواهد ماند؟

بهزاد پور: نگاه ما به ضریب باید نو باشد ضریب بیمه یک هدف نیست، یکی از شاخص‌ها است که فعالیت بیمه را نشان می‌دهد همین است اگر وارد این نوع محاسبات شویم از اصل مطلب دور خواهیم شد.
طبیعتا تعریف کشور‌ها از بیمه بازرگانی متفاوت است. در برنامه ششم تقریبا رشد اقتصادی صفر است نمی‌شود این عدد را نادیده گرفت و پرسید چرا ضریب نفوذ بیمه به هدف ۷ درصد نرسید است.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=13519