• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

طرح پاکسازی و مهار ۶ بیماری دامی در کشور

  • کد خبر : 13377
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
طرح پاکسازی و مهار ۶ بیماری دامی در کشور
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در ادامه خدمات به مردم، طرح پاکسازی و مهار ۶ بیماری شاربن، لمپی‌اسکین، طاعون، تب برفکی، آبله و هاری در دستور کار و اجراست.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محمد آقامیری با بیان اینکه نخستین بار در تاریخ سازمان دامپزشکی کشور تعداد کانون تب برفکی ایران از همسایه‌هایی مثل ترکیه هم کاهش یافته است تصریح کرد: این در حالی است که در ادامه خدمات به مردم، طرح پاکسازی و مهار ۶ بیماری شاربن، لمپی‌اسکین، طاعون، تب برفکی، آبله و هاری نیز در دستور کار و اجراست.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: پیرو دستور آیت الله رئیسی ریاست محترم ‎جمهوری، «جهاد دامپزشکی» ایجاد شد و متعاقب آن در ۱۹ استان رزمایش جهاد دامپزشکی برگزار گردید که با رزمایش‌های صورت گرفته، سطح واکسیناسیون نسبت به سال گذشته ۳۸.۵ درصد افزایش یافته است.

آقامیری با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی کشور پیشگیری را در اولویت قرار داده است افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری «جهاد تبیین» به صورت جدی جهت آگاهی، آموزش و ترویج در دست اجراست و در مناطق عشایری و روستا‌ها یک نفر به عنوان «پیک دامپزشک» تعیین شده است.

وی با اعلام اینکه سازمان دامپزشکی کشور برای اردو‌های جهادی امتیاز بازآموزی قائل شده است و سالنه ۱۲۰ امتیاز جمع می‌شود تصریح کرد: این ابتکار عمل بسیار خوبی برای دانشجویان دامپزشکی و تازه دانش آموخته‌هایی است که هم ویزیت و درمان را دارند و هم با واکسیناسیون به صورت عملی آشنا می‌شوند؛ البته افراد باتجربه نیز در کنار این افراد حضور دارند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: این سازمان از بین چهار هزار قرارگاه محرومیت‌زدایی جزو رتبه‌های برتر کشور قرار گرفته که این مهم در شرایطی بود که تنها یک سال از فعالیت جهادی دامپزشکی می‌گذرد.

آقامیری با بیان اینکه ۱۰ هزار واکسیناتور در کل کشور تحت آموزش قرار می‌گیرد و با عنوان پیک دامپزشکی در هر روستا به دامداران خدمات ارایه می‌دهند یاداور شد: البته قرارگاه سازندگی سپاه، سازمان بسیج عشایری، بسیج مستضعفین کنار سازمان دامپزشکی کشور بوده و به همکاران ما جهادگرانه کمک کردند.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=13377