• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفتگو با پرونده نیوز؛

هر کالایی که در سامانه جامع گارانتی نباشد، قاچاق است / لزوم بازنگری در خدمات پس از فروش لوازم خانگی

  • کد خبر : 13323
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
هر کالایی که در سامانه جامع گارانتی نباشد، قاچاق است / لزوم بازنگری در خدمات پس از فروش لوازم خانگی
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، گفت: هرگونه کالاهایی که ضمانت آن در سامانه جامع گارانتی نباشد، قاچاق محسوب می شود.

اکبر پازوکی، در گفتگو با پرونده نیوز در خصوص ورود کالاهای غیر ایرانی در برخی از بازار های تهران، اظهار کرد: به مردم تاکید می کنم، هرگونه کالایی که ضمانت آن در سامانه جامع گارانتی نباشد، قاچاق محسوب می‌شده و به راحتی مورد پیگرد قرار می گیرد.
وی درخصوص واردات برخی از کالای لوازم خانگی، تاکید کرد: ما برخی از کالاها را تولید نمی کنیم، برنامه ریزی نشده، حتی فکرشم نمی کنیم، سرمایه‌گذاری هم در آن وجود ندارد و در حال حاضر قاچاق می‌شود، بهترین راه اصلاح آن راه واردات قانونی است. تجاری که قبل از آن با دولت قرارداد داشتند و پتانسیل ارتباط با خارج از کشور را دارند، دولت با آنها قرارداد ببندند تا زمانی که تولید آن در داخل فراهم شود، هر زمانی که دولت تشخیص میدهد، این بهترین شیوه برای جبران کسری این کالاها است.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، در خصوص گارانتی پس از فروش لوازم خانگی، عنوان کرد: خدمات پس از فروش غیر واقعی نداریم، استاندارد آن باید بروز شود، کالاها احتیاج به بازنگری دارد و بخشی از استاندارد خدمات با تولید آن فرق می کند، برای مثال موتور قدیمی ۱۱ ماه گارانتی داشت، اکنون پنج سال، گاز قدیمی که در یخچال ها استفاده می کردند گاز معمولی بود الان A600 استفاده می کنند، یخچال قدیم برف برفک میزد، اکنون نمی زند یا یک سری از تغییرات کلی که لوازم خانگی متحمل شده است، نیاز به یکسان سازی دارد تا زمانی که بازنگری انجام نشود، ممکن است، خدمات پس از فروش نقص‌هایی داشته باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان حمایت به شرکت‌های که خود تولید کنندگان اند و حالا ضمانت گارانتی و وارانتی می خواهند به مردم بدهند، اطلاع رسانی کنند، مردم نمی دانند و به اشتباه فکر می‌کنند که گارانتی نشده است. کالاهایی داریم که رسوبی هستند، برای مثال کسی جاروبرقی یخچال ظرفشویی، مردم هرروز نمی‌خرند ، ممکن است، در انبار باشد، دست توزیع کننده یا حتی در خانه مصرف کننده می ماند، چون نمی‌توانند کالا را همون روز بخرند، کالای خریداری شده ممکن است تا دو سال قابل غیر قابل استفاده نگهداری شود و این گارانتی نیاز به بازنگری دارد که از چه زمانی ضمانت آن قابل اجراست، تحویل نصب یا استفاده این نیاز به بروزرسانی دارد که باید انجام شود.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=13323