• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

بانک ایران زمین و درک تغییر نیازها و اولویت‌های مشتریان

  • کد خبر : 12701
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
بانک ایران زمین و درک تغییر نیازها و اولویت‌های مشتریان
پرونده نیوز-  افزایش سواد دیجیتالی و گسترش زیرساخت‌های اینترنتی در کشور، توقعات مشتریان را از بانک‌ها تغییر داده و ارائه خدمات به‌روز در حوزه بانکداری مدرن را به یکی از مطالبات آن‌ها تبدیل کرده است.

پرونده نیوز-  افزایش سواد دیجیتالی و گسترش زیرساخت‌های اینترنتی در کشور، توقعات مشتریان را از بانک‌ها تغییر داده و ارائه خدمات به‌روز در حوزه بانکداری مدرن را به یکی از مطالبات آن‌ها تبدیل کرده است.

به گزارش تیتر ۲۰ تغییر نسل مشتریان بانک‌ها و فراوانی مشتریان دارای متوسط سن ۳۰ تا ۴۰ سال در شبکه بانکی کشور، شاخص‌هایی مانند نرخ سود بالاتر به سپرده‌ها، گستردگی شبکه شعب و.. را اولویت انتخاب بانک توسط این گروه از مشتریان خارج کرده و در ازای این موارد، تنوع در خدمات و سرویس‌های دیجیتالی، کیفیت زیرساخت‌های آی‌تی و همگامی بانک با نوآوری‌هایی که ضرورت مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها را به حداقل برساند، در زمره ملاک‌های مشتریان برای انتخاب بانک‌ها قرار داده است. با درنظرگرفتن چنین تغییراتی در نیازها و سلائق مشتریان، بانک‌هایی در جلب و حفظ مشتریان موفق‌تر هستند و خواهند بود که تمرکز خود را بر نوآوری در خدمات دیجیتالی و ارائه بهترین سرویس‌ها در این حوزه قرار دهند.
بررسی مسیر پیموده شده توسط بانک ایران‌زمین طی چند سال اخیر به‌روشنی نشان می‌دهد این بانک با درک تغییرات و اهتمام به‌ضرورت پاسخگویی به نیازهای تغییریافته مشتریان، نقشه راهی بلندمدت برای تبدیل‌شدن به بانکی درخور نیازها و سلائق مشتریان تدوین کرده و گام‌های بلندی نیز در این مسیر پیموده است؛ انتخاب شعار «بانک ایران‌زمین، بانک تمام دیجیتال» از سوی مدیران این بانک و پیاده‌سازی گام‌به‌گام نقشه راه تدوین شده برای تحقق این شعار به‌خوبی گویای برنامه‌ریزی و تلاش این بانک برای پیشتازی در ارائه خدمات نوین بانکی در ایران است.
افزایش بیش از ۷۲ درصدی مشتریان بانک ایران‌زمین طی ۵ساله منتهی به سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد، انتخاب رویکرد تقویت خدمات دیجیتالی پاسخ مثبتی از سوی مشتریان شبکه بانکی در کشور دریافت کرده است و توانسته بانک ایران‌زمین را به الگویی در این حوزه تبدیل کند.
یکی از جاذبه‌های خدمات دیجیتالی که بانک ایران‌زمین با درک اهمیت آن، دستاوردهای قابل قبولی در آن داشته، ارائه خدمات غیرحضوری هر چه بیشتر است. این بانک با استفاده از فناوری احراز هویت الکترونیکی، امکانات غیرحضوری بسیاری را آماده کرده است، استفاده از دستگاه‌های ATMR، امکان واریز وجه بین‌بانکی به‌صورت غیرحضوری، راه‌اندازی و ارائه سرویس در شعب دیجیتال بانک ایران‌زمین، بهره‌گیری از دستگاه‌های VTM با قابلیت بازگشایی حساب، دستگاه‌های کیوسک با قابلیت صدور کارت هدیه و سایر خدمات از جمله همکاری با فین‌تک‌ها در جهت شخصی‌سازی سرویس‌ها از اقداماتی است که مزیت‌های رقابتی ویژه‌ای برای بانک ایران‌زمین به همراه داشته است.
برنامه‌های بانک ایران‌زمین اما محدود به ارائه خدمات دیجیتالی نیست؛ حرکت به‌سوی پارادایمی فراتر از بانکداری دیجیتالی با ایجاد نئو بانک فردا، گام بلند دیگری است که این بانک با برداشتن آن سعی دارد جایگاه پیشتازی خود را در حوزه بانکداری نوین حفظ کند؛ آن‌گونه که مدیران بانک ایران‌زمین می‌گویند  این بانک نمی‌خواهد فقط یک اینترنت یا موبایل بانک باشد و تأکید دارد سرویس‌‌های ترکیبی به کاربران ارائه دهد. هدف بانک ایران‌زمین خدمات سفارشی و شخصی‌سازی شده برای کاربران صنایع مختلف است.
آن‌گونه که از سخنان مسئولان بانک ایران‌زمین برمی‌آید به نظر می رسد بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده به‌زودی نئوبانک فردا با شخصی‌سازی سرویس‌ها برای مشترکان حوزه ارتباطات پیشنهادهایی از جنس مدیریت مالی ارایه خواهد داد و عملاً هوشمندی که باید در یک نئوبانک شاهد آن باشیم در آینده‌ای نه‌چندان دور لمس خواهیم کرد و به‌این‌ترتیب می‌توان گفت بانک ایران‌زمین طی سال‌های اخیر با تأمین زیرساخت‌های لازم، خدمات مختلفی را در این حوزه به مشتریان ارائه و سعی کرده با پیاده‌سازی تجربه مشتری گامی مهم در جهت ایجاد ارزش‌افزوده برای مشتریان بردارد.
لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=12701

برچسب ها