• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3
یک مقام مسئول مطرح کرد:

۱۷۴ هزار نفر در کشور مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

  • کد خبر : 12691
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
۱۷۴ هزار نفر در کشور مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند
معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 174 هزار نفر در کشور مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است.
به گزارش پرونده نیوز و به نقل از ایلنا، علی‌حسین رعیتی‌فرد در نشست خبری در محل انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، با بیان اینکه ما در چند حوزه روابط کار نقش حاکمیتی را داریم، اظهار داشت: تنظیم روابط کارگر و کارفرما، اجرای قانون کار برای کارگر و کارفرما، حفظ نیروی کار، رعایت موارد ایمنی در حین اجرای کار از جمله وظایف ما است.

وی افزود: ما ۸۰۰ بازرس کار داریم که ضابط قوه قضائیه هستند و می توانند حوزه ایمنی و قانون کار را کنترل کنند و یا جایی را که بستر آسیب است پلمپ کنند،

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: ما در کشور ۲۷۰۰ انجمن کارفرمایی و ۱۱۳۰۰ تشکل کارگری داریم که برخی صنفی کارگری و برخی در کارخانجات حضور دارند، همچنین کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تحت پوشش ما قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰۰ انجمن سراسری کشوری داریم که در حوزه کارگری و کارفرمایی کار انجام می دهند و ما در حوزه نظارت، ثبت و توسعه و ترویج حضور داریم.

رعیتی‌فرد همچنین بیان داشت: نظام پرداخت خدمات، حقوق و دستمزد کارگران و دعاوی کارگر و کارفرما در حیطه فعالیت ما مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه سالانه ۴۰۰ هزار پرونده دعاوی بین کارفرما و کارگر داریم که در مراجع مربوطه رای برای آنها صادر می شود، افزود: همچنین اداره کل بیمه بیکاری و مشاغل را تحت پوشش داریم و کسانی که از کار اخراج می شوند تحت حمایت قرار می گیرند.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۷۴ هزار نفر در کشور مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: تسهیل موانع تولید و پیگیری موضوعاتی همچون پرداخت اقساط و استمهال وام از دیگر فعالیت های حوزه کاری این معاونت است.

رعیتی‌فرد افزود: در حال حاضر ۸۰۰ واحد مشکل دار در کشور داریم که معوقات پرداخت حقوق دارند و از این تعداد ۱۵۰ واحد بحرانی است که کارگران اقدام به تجمع و اعتصاب می کنند.

وی با بیان اینکه ما به عنوان دولت اعتقاد به سه جانبه دولت، کارفرما و کارگر داریم، گفت: کارگران باید آموزش ایمنی داشته باشند، آلایندگی صوتی و هوا اندزه گیری می شود تا منجر به آسیب به محیط فعالیت و کارگران نشود.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=12691