• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4

خانوار‌های مناطق محروم از انرژی خورشیدی درآمد کسب می‌کنند

  • کد خبر : 12311
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
خانوار‌های مناطق محروم از انرژی خورشیدی درآمد کسب می‌کنند
مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های کوچک‌مقیاس ساتبا گفت: تعرفه های خرید تضمینی برق تجدیدپذیر برای خانوار‌های مناطق محروم است که درآمد خوب و پایداری برای آن‌ها رقم خواهد زد.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، جعفر محمدنژاد سیگارودی با اشاره به نیروگاه‌های خورشیدی حمایتی و راهکار‌های اجرایی‌شدن آن در اتاق بازرگانی ایران گفت: طرح احداث این نوع نیروگاه‌ها سال گذشته بر اساس مصوبه معاون اول رئیس‌جمهوری در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: مقرر شد برای اجرای این طرح نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی با وزارت نیرو همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک ساتبا گفت: گام‌های لازم برای اجرایی‌شدن این طرح از همان سال گذشته برداشته شد و امسال نیز برای اجرایی‌شدن یک تفاهم‌نامه ۵ جانبه بین معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست‌جمهوری، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران و سازمان بهزیستی به امضا رسید و شورای راهبری برای آن شکل گرفت.

ابلاغ تعرفه‌های تازه قیمت خرید تضمینی برق تجدیدپذیر‌ها
محمدنژاد سیگارودی ادامه داد: برای اجرای بهتر طرح بخش خصوصی هم به همکاری دعوت شد؛ زیرا معتقدیم هر تصمیمی برای توسعه تجدیدپذیر‌ها باید با کمک و همراهی بخش خصوصی انجام شود.

وی از ابلاغ تعرفه‌های تازه قیمت خرید تضمینی برق تجدیدپذیر‌ها خبر داد و خاطرنشان ساخت: نرخ تعرفه برای نیروگاه‌های با ظرفیت ۰ تا ۲۰ کیلووات به‌ازای هر کیلووات برقی که تولید می‌کنند ۲ هزار ۲۰۰ تومان تعیین شده است.

مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های کوچک‌مقیاس ساتبا افزود: این نوع تعرفه برای خانوار‌های مناطق محروم است که درآمد خوب و پایداری برای آن‌ها رقم خواهد زد.

محمدنژاد سیگارودی به تلاش وزارت نیرو برای توسعه ۱۰ هزار مگاواتی انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور اشاره کرد و گفت: برای این منظور مجوز احداث ۴ هزار مگاوات از شورای اقتصاد کسب شده و اقدام‌های لازم در حال انجام است.

وی توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور را ضروری ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: تغییرات اقلیمی و خشکسالی‌های اخیر ضرورت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را دوچندان ساخته است.

مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک ساتبا ادامه داد: توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک تجدیدپذیر برای خانوار‌های مناطق محروم یکی از تصمیم‌های خوبی است که در این سال‌ها برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر گرفته شده است.

سیگارودی افزود: این نوع نیروگاه‌ها به دلیل پراکندگی زیاد نیاز به توسعه شبکه توزیع برق را برطرف کرده و تولید در محل مصرف را رقم می‌زند.

نایب رئیس انجمن سازندگان و تأمین‌کنندگان کالا و خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر هم در این همایش ابلاغ تعرفه خرید تضمینی برق توسط وزارت نیرو را گرچه دیرهنگام ارزیابی کرد، در عین حال گفت: اکنون بهتر می‌توان برای اجرایی‌شدن طرح نیروگاه‌های حمایتی اقدام کرد.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=12311