• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

در حین خرابی خودرو، قرار دادن مثلث خطر در فاصله ۷۰ متری از حادثه الزامی است

  • کد خبر : 12138
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
در حین خرابی خودرو، قرار دادن مثلث خطر در فاصله ۷۰ متری از حادثه الزامی است
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت: هنگام خرابی خودرو، وسیله نقلیه خراب باید در منتهی الیه سمت راست و در جایی متوقف گردد که برخوردی پیش نیاد و در حین خرابی خودرو، سرنشینان را سریع پیاده کنید.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ “علی اصغر شریفی” بیان داشت: حتما می‌بایست مثلث خطر در فاصله ۷۰ متری حادثه، تصادف و یا خرابی خوردو قرار بگیرد و در آیین نامه نیز اشاره شده است که وسیله نقلیه باید در منتهی الیه سمت راست و در جایی متوقف گردد که برخوردی پیش نیاد.
سرهنگ شریفی افزود: در برخی مواقع خودرو‌های حادثه دیده و تصادفی در محل‌های نا ایمن توقف نموده و هیچ گونه علایم و مثلث خطری را نیز جهت اطلاع رسانی به دیگر رانندگان استفاده نکرده اند.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: گاهی ماشین در وسط راه متوقف گردیده و رانندگان هیچگونه تفکری برای کنار کشیدن وسیله نقلیه و یا استفاده از مثلث خطر ندارند و این مثلث خطر باید در فاصله ۷۰ متری از حادثه باید قرار بگیرد.
وی گفت: در یک تصادف اگر مثلث خطر در فاصله مناسب ۷۰ متری قرار بگیرد و تصادفی روی دهد قطعا به راننده سهم تقصیر هم داده نمی‌شود.
سرهنگ شریفی افزود: رنگ مثلث خطر شبرنگ است و رنگ نور ضد محیط است و اگر در فاصله‌ای دورتر و بجا استفاده گردد باعث جلب توجه می‌شود و راننده فرصت دارد تا از برخورد با خودروی حادثه دیده و خراب جلوگیری نماید.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: نکته مهم اینجاست که اگر خودرویی در داخل پیچ خراب و یا دچار حادثه شد حتما می‌بایست مثلث را در خارج از قوس قرار دهد تا رانندگانی که وارد قوس می‌شوند بدانند که یک اتفاقی داخل قوس و پیچ روی داده است.
سرهنگ شریفی اذعان داشت: رانندگانی نیز پیدا می‌شوند که بدون احتیاط و بدون در نظر گرفتن جوانب امر و بدون آنکه از مثبث خطر استفاده نمایند در پشت وسیله نقلیه خراب مانند اتوبوس‌ها و کامیون قرار می‌گیرند بدون آنکه به خطرات ناشی از آن پی برده باشند و در تصادف‌ها بیش از پیش آسیب می‌بینند.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: اگر در خودرو سرنشینی حضور دارد حتما آن‌ها را پیاده و به حاشیه امن راه منتقل نمایید و اقدامات بعدی را انجام دهید.
وی گفت: اگر از مثلث خطر استفاده ننمایید و آنرا در فاصله‌ای مناسب قرار ندهید حتما در علت تامه تصادف و سهم تقصیر ها، کارشناس تصادفات برای این قصور برای شما نیز سهم تقصیر لحاظ خواهد کرد پس لازم است رانندگان مثلث خطر را حتما قبل از رانندگی و شروع سفر‌ها در جایی مناسب از وسیله نقلیه قرار دهند و در صندوق در دسترس باشد و باز و بسته کردن آنرا یکبار تمرین نموده و حداقل در فاصله ۷۰ متری از خرابی خودرو در معابر جهت اطلاع دیگر رانندگان قرار دهند.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=12138