• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

کنترل بازار اجاره همکاری جهادی دستگاه‌ها را می‌طلبد

  • کد خبر : 12126
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
کنترل بازار اجاره همکاری جهادی دستگاه‌ها را می‌طلبد
وزیر راه وشهرسازی گفت: برای کنترل بازار اجاره باید تمامی دستگاه‌ها در حوزه تولید و عرضه مسکن نگاه جهادی داشته باشند.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، رستم قاسمی گفت: وضع مسکن در کشور شرایط خوبی ندارد و سهم عمده ای از زندگی مردم برای مسکن صرف  می شود  بخش زیادی از مردم در چادر و زیر پله ها زندگی می کنند و باید با سرعت این موضوع را حل کنیم و سرعت بخشی در این بخش برای ما بسیار مهم است.

به گفته وزیر راه وشهرسازی در فصل تابستان جابه جایی برای مردم بسیار کلافه هستند و با قیمت زیاد کلافه می شوند و امسال  بازار اجاره در اختیار  وزارت راه وشهرسازی  قرار می گیرد و در دوره های گذشته  در اختیار  وزارت صنعت بوده است‌.

او می گوید: کاهش نرخ اجاره  بسیار ساخت است بنایراین باید همه دوستان نگاه جهادی به این موضوع داشته باشند و زودتر اقدام به ساخت مسکن کنند.

قاسمی گفت: روز گذشته جلسه مردمی برگزار شد و برخی از مردم واقعا نگران بودند که شرایط سخت شده است بنایراین در این زمنیه باید تمامی دستگاه ها همکاری ویژه ای برای کنترل بازار داشته باشند.

او درباره سامانه پیشرفت فیزیکی واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: این سامانه ای که امروز راه اندازی شده و به صورت روزانه  پیشرفت فیزیکی واحدهای نهضت ملی مسکن را نشان می دهد می تواند  زمینه ساز تقویت و اجرای  پروژه ها شود‌

قاسمی  گفت: با این شرایط جدید که در دستور کار  قرار گرفته  و  در شهرهای که زمین داریم  باید اقدام به ساخت واحدهای یک طبقه کنیم. وطبق برآوردی که صورت گرفته ۸۰۰ تا ۹۰۰ شهر داریم که در آنها زمین وجود دارد و باید اراضی را به مردم دهیم  .

وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: هفته آینده  اراضی را واگذار می کنیم و منابع بانک ها را در اختیار قرار می دهیم  و تمامی راه ها برای  کوتاه تر شدن ساخت مسکن را به کار  میگیریم.

وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: ۱۰۰ هزار واحد  قبلی نهضت ملی مسکن را باید هرچه سریعتر و زودتر به مرحله اجرایی برسد و ۱۰۰ هزار واحد جدید را به سرعت اجرایی کنیم.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=12126