وی تصریح کرد: کمبود سوخت منجر به این شد که در برخی استانها محدودیت سوخترسانی و کارت سوخت اعمال کردند، یعنی باعث شد در برخی استانها و مناطق بیش از ۳۰ لیتر در روز هم به شکل سهمیه و کارت آزاد در اختیار خودروها قرار نگیرد، اما این پروژه در استانهایی که مصرف بالاتری دارند، اجرایی نشد.
رئیس کانون انجمنهای صنفی جایگاهداران گفت: به محض اینکه تعطیلات به پایان رسید مصرف بنزین کاهش پیدا کرد و اکنون ۱۰۵ میلیون لیتر متوسط مصرف کشوری است که در واقع از روند افزایش تا پایان تابستان جلوگیری شد و مصرف روند کاهشی نسبی را طی کرده و اکنون در حد همان ۱۰۵ میلیون لیتر در روز است.
وی تاکید کرد: واقعیت این است که اگر روند مصرف بنزین در یک بازه زمانی طولانی ادامه پیدا کند چارهای نیست جز اینکه واردات داشته باشیم و یا اینکه پروسه تولید به طریقی تغییر داده شود که پاسخگوی افزایش مصرف باشد.
صالحی در ادامه به موضوع اجرا و توقف تخصیص سوخت به کارت ملی در کیش اشاره و خاطرنشان کرد: ما در کشور هر کاری را با آزمون و خطا انجام میدهیم، باور شخصی بنده این است وقتی کاری بدون کار کارشناسی دقیق صورت میگیرد به اینجا منجر میشود که کار با هیاهو شروع میشود ولی به سرانجام نمیرسد، در طرح پایلوتی که در کیش در حال اجرا بود بنا بود برای هر کارت ملی مقداری سهمیه در نظر بگیرند و سهمیه خودروها برچیده شود، در حالی که این کار بسیار پیچیده است و نیاز به بسترسازی دارد. از طرف دیگر ما معتقدیم هرگونه سهمیهبندی، دونرخی و چندنرخی کردن موجب فساد میشود، باید راهکار اساسی برای نحوه توزیع فراورده پیدا کنیم اینکه هر چند وقت یک بار شیوه جدید اعمال و بعد آن را متوقف میکنند به جز آسیب بیشتر و نگرانی برای مردم حاصلی ندارد، این طرح هم چون امکان نداشت تعمیم داده شود، مسکوت باقی ماند.