• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3

پایان آذر؛ آخرین مهلت ثبت درخواست برای واردات ماشین‌آلات معدنی

  • کد خبر : 11947
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
پایان آذر؛ آخرین مهلت ثبت درخواست برای واردات ماشین‌آلات معدنی
سرپرست دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت در ابلاغیه‌ای مهلت درخواست ثبت سفارش برای واردات ماشین آلات معدنی را پایان آذر اعلام کرد.
به گزارش پرونده نیوز، در این ابلاغیه آمده است: با عنایت به ضرورت تامین ماشین‌آلات مورد نیاز بخش معدن، تقاضا‌هایی که بیش از صدور بخشنامه شماره ۶۰/۱۵۴۹۱۱ تاریخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ معاونت متبوع، توسط سازمان‌های استانی به این اداره کل ارجاع شد، به منظور تسریع در روند صدور مجوز، وفق فرآیند سابق مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفته است؛ لذا مراتب در قالب فهرستی شامل معادن و میزان مجوز واردات تخصیص یافته به این معادن دوم آبان ۱۴۰۱ به ادارات کل صمت استانی ابلاغ شده است.
گفتنی است تا پیش از این بخش معدن و فعالان این حوزه، از فرسودگی ناوگان ماشین‌آلات معدنی گلایه داشتند و مشکلات آنها به سبب تامین نشدن نیاز معادن به ماشین‌آلات در سال‌های گذشته، انباشت شده و به مرحله هشدار رسیده است؛ لذا به مراتب خواستار رفع موانع وارادت در این بخش بوده‌اند و معتقدند که تولیدکنندگان داخلی توان کافی برای تامین نیاز داخل را ندارند.
براساس آمار، در چهارماه نخست ۱۴۰۱ در مجموع حدود ۳۴.۵ میلیون دلار ماشین‌آلات معدنی تحت تعرفه از ۸ کشور وارد شده که بیشترین واردات با سهم حدود ۶۷ درصدی از مبدا امارات عربی متحده صورت گرفته است.
لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=11947