• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

صدور مجوز دیگر معطل دستگاه ها نمی ماند

  • کد خبر : 11845
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
صدور مجوز دیگر معطل دستگاه ها نمی ماند
طبق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار درگاه ملی مجوزها از مهر امسال می تواند خود مرجع صدور مجوزهای ثبت محور باشد.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار که در اردیبهشت ۱۴۰۱ اصلاح شده بود، آخرین مهلت اتصال دستگاه‌ها برای صدور مجوز‌های کسب و کار را  پایان شهریور تعیین کرده بود.

طی سال‌های گذشته مجوز‌های زیادی به خاطر کاغذبازی‌های اداری روی میز مسئولان دستگاه‌ها مانده و منتظر امضا‌هایی بودند که بعد‌ها به امضای طلایی معروف شدند. آنطور که رهبر انقلاب از صدور مجوز‌های کسب و کار نام برده بودند. عبور فعال اقتصادی به هفتادخان رستم معروف شده بود.

مجلس با تصویب این قانون دستگاه‌ها را ملزم به صدور مجوز از درگاه ملی صدور مجوز‌ها کرده است، اما در این میان هستند دستگاه‌هایی که همچنین از اتصال به این درگاه امتناع کرده و در صورت اتصال هم شرایط را به صورت سختگیرانه و مبهم بارگزاری می‌کنند.

جلسات هیئت مقررات زدایی هر ماه چندبار برگزار می‌شود تا این شرایط حدالامکان آسان و بدون اعمال سلیقه شخصی مصوب شوند. حال با گذشت ۷ ماه از مهلت قانونی، وزارت اقتصاد به عنوان متولی اصلی این مسیر به دستگاه‌ها اعلام کرده تا در صورت عدم اعلام شرایط در درگاه ملی، خود به فعالان اقتصادی مجوز کسب و کار خواهد داد.

آقای احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه صف اول (۴ آبان ۱۴۰۱) به این بند از قانون اشاره کرده و می‌گوید: در قانون صدور مجوز‌های کسب و کار اشاره شده است که وزارت اقتصاد در صورت عدم همکاری نهادی در صدور مجوز‌های ثبت محور از طریق درگاه صدور مجوز‌های کسب و کار امکان صدور مجوز را دارد. تا امروز از این ظرفیت قانونی استفاده نکرده بودیم و از این پس بنا داریم از این ظرفیت استفاده کنیم.

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، بررسی کرده و دیده ایم که از میان ۱۵۸ هزار درخواست برای صدور مجوز که پاسخ داده نشده است ۱۴۸ هزار مجوز درگیر معطلی و صبر دستگاه هاست و این یعنی دستگاه‌ها از موعد قانونی تعیین شده عبور کرده اند. این ظرفیت قانونی وجود دارد تا درگاه ملی مجوزها به صدور آنی مجوزهای ثبت محور اقدام کند و ما بنا داریم از این ظرفیت استفاده کنیم.

صدور مجوز دیگر معطل دستگاه ها نمی ماند

 

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=11845