• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
5

ارائه بیش از ۱۵۰ خدمت الکترونیکی در وزارت راه و شهرسازی

  • کد خبر : 11499
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
ارائه بیش از ۱۵۰ خدمت الکترونیکی در وزارت راه و شهرسازی
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی از ارایه ۱۵۲ خدمت این وزارتخانه از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خبر داد.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل لز خبرگزاری صدا و سیما؛ مهدی صفدری گفت: هموطنان با یک بار احراز هویت، می‌توانند به این خدمات دسترسی داشته باشند.

آ‏قای صفدری گفت: در این وزارتخانه ۳۹۹ خدمت شناسنامه‌دار وجود دارد که از این تعداد ۳۷۴ خدمت قابلیت الکترونیکی شدن دارند و تاکنون ۲۰۳ خدمت به صورت الکترونیکی ارائه شده است.
وی همچنین از ۹۶ مجوز کسب و کار در این وزارتخانه خبر داد و افزود: این مجوز‌ها باید براساس تکلیف قانونی الکترونیکی می‌شدند و این امر نیز محقق شد.
آقای صفدری با بیان اینکه از میزان ۹۶ مجوز کسب‌وکار ۱۴ مجوز مربوط به ستاد وزارت راه و شهرسازی است، گفت: این امر نیز به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند متصل است.
آقای صفدری گفت:از ۱۵ شرکت و سازمان زیر مجموعه این وزارت خانه، ۱۰ دستگاه متصل شده اند، اما برخی دستگاه‌ها هم به سامانه متصل نشده اند و سازمان راهداری در حال تکمیل زیرساختهاست.
بر اساس تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تا پایان شهریور ۱۷۳ دستگاه اجرایی باید به درگاه ملی خدمات هوشمند متصل می‌شدند. وزارت راه و شهرسازی نیز هم اکنون ۴۰ درصد خدمات خود را از طریق این درگاه ارایه میکند.
خدمات وزارت راه و شهرسازی در دو حوزه راه و مسکن عرضه می‌شود که اتصال آن‌ها به دولت هوشمند موجب تسریع در انجام امور مردم شده است.
آقای محمد هادی خراشادی زاده معاون مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی درباره مزایای خدمات هوشمند برای کاربران گفت: در این بستر یکپارچه این امکان برای مردم فراهم خواهد شد تا خدمات در غالب فرایند الکترونیکی با استعلامات الکترونیکی در همه استان‌های کشور در دسترسشان قرار گیرد.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=11499