• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
4

پیوستن ۳۶۳ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی به ناوگان حمل‌ونقل پایتخت

  • کد خبر : 11346
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸
پیوستن ۳۶۳ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی به ناوگان حمل‌ونقل پایتخت
۳۶۳ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی در هشتمین شنبه امید و افتخار به ناوگان حمل‌ونقل پایتخت پیوست.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما‏‏ در هشتمین شنبه امید و افتخار، ۲۶۳ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس و ۱۰۰ دستگاه تاکسی به ناوگان حمل‌ونقل شهری تهران پیوست.

جزییات ۲۰۰ دستگاه اتوبوس

اتوبوس‌های یکی از شرکت‌های خودروسازی داخلی امروز شنبه ۲۳ مهر به حمل و نقل شهری، اضافه شد. این اتوبوس‌های یکی از شرکت‌های خودروسازی داخلی در دو بخش ۴۸ دستگاه باقی مانده از قرارداد سال گذشته خودروساز با شهرداری تهران و ۱۴۲ دستگاه از محل قرارداد وزارت کشور با این شرکت تحویل داده شد. همچنین گروه سوم ۱۰ دستگاه از اتوبوس‌هایی بود که از محل قرارداد ۹۰۰ دستگاهی وزارت کشور با یکی از شرکت‌های تولید کننده اتوبوس و به عنوان سهم شهرداری تهران تأمین شده، است.

پیوستن ۳۶۳ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی به ناوگان حمل‌ونقل پایتخت
تعمیرات اساسی به موازات خرید ۲۶۳ دستگاه اتوبوس و مینی بوس

۶۳ دستگاه مینی‌بوس هم در هشتمین شنبه امید و افتخار به بهره‌برداری رسید. بر این اساس، این مینی‌بوس ها از محل قرارداد شرکت بهمن دیزل به ناوگان اتوبوس‌رانی کشور اضافه شد که در مجموع ۲۶۳ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید به مدار خدمت‌رسانی به شهروندان افزوده شد.
همچنین، در کنار بهره برداری از ناوگان جدید، طر نوسازی، اورهال و تعمیرات اساسی اتوبوس‌ها در ناوگان حمل و نقل نیز دنبال شد.

تحویل ۲۰۰۰ دستگاه تاکسی ذیل پروژه نوسازی

در بخش دیگری از این برنامه، دو هزارمین تاکسی جدید ذیل پروژه نوسازی تاکسی‌های شهر تهران رونمایی و تحویل نمادین شد. از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون دوهزار دستگاه تاکسی جدید تحویل رانندگان تاکسی‌رانی شده که به گفته مسئولان حوزه، این تعداد تا آبان‌ماه به ۲۸۰۰ عدد خواهد رسید. البته تنها ١٠٠ دستگاه از این تعداد به صورت نمادین روز شنبه رونمایی و تحویل داده شد.
گفتنی است، تمام تاکسی‌های تحویل داده شده سمند و سورن پلاس هستند که به واسطه مشکلاتی از جمله ضوابط سازمان استاندارد که در شماره‌گذاری آن‌ها پیش آمده بود، از ابتدای سال تا پیش از موعد تحویل، دچار تعویق در تحویل بودند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، قیمت تقریبی اتوبوس‌های نو حدود چهار و نیم میلیارد تومان است که برای دویست دستگاه اتوبوس رقمی معادل ٩٠٠ میلیارد تومان برآورد می‌شود. رقم تمام شده ۶۳ دستگاه مینی‌بوس هم بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان برآورد شده که جمعاً هزار میلیارد تومان برای خرید ۲۶۳ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس هزینه و به فهرست اموال پایتخت افزوده شده است.

گزارش‌ها حاکی است، شهر تهران حداقل به ۷ هزار دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی مسافران درون شهری نیاز دارد که در شروع دوره مدیریت شهری، حدود ۲۱۰۰ دستگاه فعال در پایتخت وجود داشت. در حال حاضر و با تلاش‌های انجام شده و تعمیرات و نوسازی‌ها، این رقم به حدود ۲۷۰۰ دستگاه افزایش یافته است. این ۲۶۳ دستگاه جدید نیز حدود ۱۰ درصد از نیاز ناوگان را تأمین می‌کند که در کاهش سرفاصله خدمت‌رسانی اتوبوس‌ها به شهروندان منتظر در ایستگاه‌ها موثر است.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=11346