• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

شاخص کل بورس با رشد بیش از ۹ هزار واحدی سبز پوش شد

  • کد خبر : 11189
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
شاخص کل بورس با رشد بیش از ۹ هزار واحدی سبز پوش شد
شاخص کل بورس با رشد ۹ هزار و ۶۶۳ واحدی در تراز یک میلیون و ۳۱۳ هزار و ۵۸۳ واحد ایستاد.

به گزارش پرونده نیوز، امروز سه شنبه (۱۹ مهر) شاخص کل بورس در ابتدا با رشد ۵۸۹ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۰۴هزار و۵۰۹   واحد قرار گرفت.شاخص کل بورس با رشد ۹ هزار و ۶۶۳ واحدی در تراز یک میلیون و ۳۱۳ هزار و ۵۸۳ واحد متوقف شد.

آقای کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت:بازار امروز با نوسانات مثبت در سهم‌های بزرگ و به خصوص صنعت پالایشی همراه بود که کلیت بازار نیز در محدوده مثبت معامله شدند که یکی از عوامل تاثیر گذار حضور رئیس سازمان بورس و وزیر اقتصاد در مجلس را می‌توان نام برد.

با رشد بیش از ۹ هزار واحد شاخص کل سبز پوش شد

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان رسید. «شپنا»، «فولاد» و «فملی» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «شپنا» و «شتران» سه نماد پر تراکنش بودند

شاخص کل هم وزن هم با رشد ۳ هزار و ۲۱۴ واحدی روی پله ۳۷۸ هزار و ۹۱۰ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۳ هزار و ۲۰ میلیارد سهم به ارزش هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۱۴۲ واحد روی پله ۱۷ هزار و ۹۱۵ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد ۹۸۲ میلیارد سهم به ارزش ۳۸۹ میلیارد تومان رسید

برترین گروه صنعتی بورس

امروز غذایی به جز قند و شکر بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۱۷۵ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فرآورده نفتی» و «خودرو» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های پکوتر، پتایر و شفارس بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های های غشاذر، سخزر و فمراد بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های ولشرق، ثمعرا و کمرجان بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت کشرق، تلیسه و تاپکیش بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

فردا، افران و همای بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، فردا و سیر در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و اوصتا بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اراد ۱۱۷، اراد ۱۱۲ و اعتماد در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های کمند، افران و شبندر ۲ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا، کمند و پارس ۲ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اراد ۹۰۴، اراد ۹۹۴ و اراد ۱۰۲۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های سپیدما، دی و کارا ۲ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=11189