• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

ثبت بیش از ۱۴۱ هزار شناسه کالا در حوزه قطعات یدکی خودرو

  • کد خبر : 10995
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
ثبت بیش از ۱۴۱ هزار شناسه کالا در حوزه قطعات یدکی خودرو
معاون وزیر صمت گفت: هم‌اکنون ۱۴۱ هزار و ۵۰۰ شناسه کالا در حوزه قطعات یدکی خودرو ثبت شده است.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت امروز (جمعه، ۱۵ مهر) با حضور در برنامه «میز اقتصاد» با بیان اینکه الزام به اخذ شناسه رهگیری از ابتدای امسال ابلاغ شد، گفت: طبق قوانین مصوب قانون مبارزه با قاچاق کالا و آیین‌نامه‌های اجرایی از سال ۹۹ به بعد روند شناسه‌دار کردن کالاها در برخی محصولات مانند لوازم خانگی و دخانیات الزام شده است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ۱۴۱ هزار و ۵۰۰ شناسه کالا در قطعات یدکی خودرو ثبت شده است.

امیرمحمد پرهام‌فر مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: از ابتدای امسال طرح شفافیت و مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی در حوزه لوازم یدکی خودرو با جدیت و اهتمام بیشتر وزارت صمت و تمام دستگاه‌های ذیربط شروع شد.

وی با اشاره به آمار کشفیات پنج ماهه امسال افزود: مجموع کشفیات نیروی انتظامی و گمرک در حوزه کشفیات کالای قاچاق به ۳۹۳ میلیارد تومان می‌رسد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قل ۳۱ درصد افزایش داشته است.

پرهام‌فر با بیان اینکه از زمان اجرای طرح شناسه‌دار کردن کالاها تا کنون بازار شفاف‌تر شده است، تصریح کرد: طبق برآوردها کشفیات میزان قاچاق در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۳۰۰ میلیون دلار کاهش داشته است.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=10995