• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

ایجاد شغل برای فارغ‌التحصیلان با طرح نخلستان

  • کد خبر : 10972
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
ایجاد شغل برای فارغ‌التحصیلان با طرح نخلستان
معاون وزیر کار و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: طرح نخلستان برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با هدف ارتقای ظرفیت اشتغال پذیری آنان از طریق اجرای دوره‌های مهارتی در حوزه نوآوری، کارآفرینی فناوری‌های نوین یا دانش بنیان است.

به گزارش پرونده نیوز، غلامحسین حسینی نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا، اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه اجرایی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای تحقق طرح نخلستان و مهارت افزایی فارغ‌التحصیلان دانشجویی در مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای، آموزش می‌بینند.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، طرح مهارت افزایی دانش آموختگان دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در حوزه مشاغل و کسب و کارهای نوین (موسوم به طرح نخلستان) اجرایی می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای فارغ‌التحصیلان پیش‌بینی شده است گفت: با اجرای این طرح، دانش آموختگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با بهره‌مندی از دوره‌های آموزش مهارتی در حوزه فناوری اطلاعات جذب بازار کار می‌شوند.

حسینی نیا خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان به مدت ۳ تا ۶ ماه مهارت‌های لازم در حوزه فناوری اطلاعات را سپری می‌کنند و با کسب تجربه و مهارت می‌توانند در بازار کار مشغول شوند.

وی بر فرهنگ سازی کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و گفت:  در برخی رشته‌های این سازمان تا ۴۵ درصد ورودی‌ها را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند که به دنبال مهارت‌آموزی برای ورود به بازار کار هستند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ابراز داشت: نگاه این سازمان بر گسترش چتر آموزشی و توسعه مهارت‌آموزی برای اقشار مختلف مردم در سراسر نقاط کشور است.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=10972