• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

صدور ۶۰ مجوز نهاد مالی جدید در بورس

  • کد خبر : 10545
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
صدور ۶۰ مجوز نهاد مالی جدید در بورس
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مدت زمان صدور مجوز در بازار سرمایه کاهش یافته، به طوری که امسال ۶۰ مجوز برای نهاد‌های مختلف در بورس صادر شده است.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از سنا؛ احسان خاندوزی با بیان اینکه برنامه‌های بازار سرمایه از پارسال در شورای عالی بورس و سازمان بورس در دست بررسی و اجراست، افزود: در این بازار بخش‌هایی که در گذشته مورد اعتراض بود همچون حوزه‌های نظارتی سازمان بورس که گمان می‌رفت نظارت منصفانه‌ای نیست و برخی با تولید اطلاعات غلط افراد را گمراه می‌کردند، سامانه نظارتی برخط ایجاد شد که لحظه به لحظه خرید و فروش در این بازار را رصد می‌کند.
وزیر اقتصاد تصریح کرد: انحصار‌هایی در بازار سرمایه وجود داشت که فعالان بازار سرمایه از ندادن مجوز ناراضی بودند که سازمان بورس مدت زمان دادن مجوز‌ها را کاهش داد و حدود ۶۰ مجوز برای نهاد‌های مختلف حوزه بازار سرمایه صادر شد.
وی همچنین گفت: در زمینه بنیان‌های بازار سرمایه نیز اقدامات خوبی انجام شد و برای نخستین بار از ریت‌ها (شرکت‌های سرمایه‌گذاری زمین و مستغلات) که در حوزه املاک و مستغلات حضور دارند و واحد‌های سرمایه‌گذاری منتشر می‌کنند، در کشور نداشتیم که برای نخستین بار شکل گرفت.
خاندوزی افزود: اقدامات بازار سرمایه در شروع عملیاتی شدن است و مقیاس آن خیلی بزرگ نیست، اما نیازمند زمان است تا به نتیجه برسد؛ علاوه بر این مجموع عوامل اقتصادی و نااطمینانی‌هایی که در داخل و خارج کشور وجود دارد بر روی بازار سرمایه تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین نتیجه مطلوب و ایده‌آل محقق نشده است.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=10545