• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
5
در گفتگو با پرونده نیوز مطرح شد؛

بازار رمز ارز های دیجیتال وابسته به اقتصاد آمریکاست / مقابله رمز ریال با ارزهای دیجیتال

  • کد خبر : 10338
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
بازار رمز ارز های دیجیتال وابسته به اقتصاد آمریکاست / مقابله رمز ریال با ارزهای دیجیتال
کارشناس بازار سرمایه، گفت: وضعیت بازار رمز ارزها وابسته به شرایط اقتصادی آمریکاست که اکنون تورم را تجربه می‌کند.

نیما اسماعیلی، در گفتگو با پرونده نیوز، در خصوص شرایط رمز ارزهای دیجیتال، اظهار کرد: وضعیت بازار رمز ارزها وابسته به شرایط اقتصادی آمریکا است، بعد از کمک مالی این کشور در دوران کرونا، اکنون در شرایط تورم قرار گرفته و می خواهند نرخ تورم را کاهش دهند به همین دلیل نرخ بهره را افزایش دادند. یکی از گزینه هایی آنها این است که در چهارشنبه این هفته نشستی در فدرال بگذارند و در آن ۷۵ صدم درصد واحد یا هزار واحد که حدوداً یک درصد نرخ بهره را افزایش بدهند و در نتیجه نقدینگی جمع می شود و بازارهای مالی پولی ریزش پیدا می کند.
وی ادامه داد: برخی تحلیلگران پیش بینی کردند، در ادامه این کار ۲۰ درصد کاهش پیدا می کند، درارز های دیجیتال اثرگذار است، در دو سه هفته آینده از مرز ۲۲ هزار دلار عبور می کند. بعد از تورم اعلام شده که بیش از حد انتظار بود، پیش بینی می شود، در این نشست همان واحدی که گفته شد باشد، ممکن است بازار نتیجه عکس بگیرد و ریزش پیدا کند. اثرگذاری دیگر بحث اتریوم است، که به روز رسانی آن باعث حرکت در بازار دیجیتال می‌شود که سرمایه‌گذاران از چند ماه قبل را سرمایه شان را خارج کردند، آنهایی که سرمایه شان را گذاشتند تا دوازده دلار هم بوده است.
کارشناس بازار سرمایه، در خصوص رمز ریال، بیان کرد: رمز ریال یا ارز ملی که از طرف بانک مرکزی اعلام می‌شود، تاثیر مثبتی به شرایط از نظر ماهوی ندارد، کشورها خودشان هستند که رمز ریال یا چیزهای دیگری را می گویند، با این رمز ریال همان الکترونیکی پرداخت حساب می شود و تاثیر مثبتی ندارد، ارز های ملی یکی از راه های مقابله با ارز های دیجیتال است و دولت ها می خواهند با آن مقابله کنند، نه حمایت!!
وی در خصوص خریداران رمز ریال، تاکید می کند: بحث خرید نیست، پرداخت شتاب بانکی و خدماتی که از سیستم خدمات پرداخت الکترونیک استفاده می‌کنیم، رمز ریال ها و یا غیر سیستم پرداختی دارد، خدمات را در یک نماد دریافت می کنید، ارزش آن هم همان ریال است؛ اما برای فرض مثال مزیت آن این است که تراکنش های مالی که اکنون می خواهید انجام دهید، بانک ها اعلام کردند، تراکنش زیر ۲۰۰ هزار تومان برای شان صرفه اقتصادی ندارد، سیستم رمز ارزها به علت استفاده از سرویس بلاک چین و نت ورکی که در اختیار دارند، کارمزد تراکنش ها یشان کم یا حتی نزدیک به صفر است و بانک‌ها آن را به صرفه می بینند که این کاررا از این طریق انجام دهند، سیستم خدماتی و پرداختی را ابلاغ کنند که از این به بعد پرداخت های زیر ۲۰۰ تومان با رمز ریال انجام دهند، هنوز قانونی تصویب نشده است، گفته ها بر این است که قراردادهای هوشمند پیاده کنند، هنوز تئوری است چیزی در عمل وجود ندارد.
اسماعیلی، در پایان در خصوص آینده بازار رمز ارز، خاطرنشان کرد: انتظار داریم تا وقتی سیاست گذاری که فدرال آمریکا سه ماه آینده ارائه بدن رشد خاصی را مشاهده نکنیم و بازار رو به نزول باشد. در چند ماه آینده سرمایه‌گذاران نباید سرمایه خود را بفروشند، زمانی که به نقطه پایین تری رسید می‌توانند واحدهایی هم بخرند، ممکن است نرخ بهره شوک ایجاد کند و ۱۲ هزار دلار پایین بیاید و زمانی که به اوج خود رسید سهامشان را بفروشند

حسام مهدوی

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=10338