• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
در گفتگو با پرونده نیوز مطرح شد؛

مذاکرات برجام در نوسانات بورس تاثیر گذار است / رقابتی شدن بازار خودرو با ورود بیشتر به بازار بورس

  • کد خبر : 10155
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
مذاکرات برجام در نوسانات بورس تاثیر گذار است / رقابتی شدن بازار خودرو با ورود بیشتر به بازار بورس
کارشناس بازار سرمایه، گفت: در حال حاضر بازار سرمایه در شرایط انکار و تایید و نوسانات به سر می برد، یکی از دلایل آن مذاکرات برجام است.

محمد رضا اسداللهی، در گفتگو با پرونده نیوز، اظهار کرد: در حال حاضر بازار سرمایه در شرایط انکار و تایید و نوسان به سر می برد. در سال های اخیر به علت ضرر زیانی که مردم از بازار سرمایه کردند، آن را پر ریسک می بینند و بیشتر از آن خارج می شوند. برخی از سهام ها رشد دو سه روزه می کند و منفی می شود. چند سهامی که نوسانات شدید را تجربه می کنند، وقتی که سهام آنها پایین می آید، خریداران بیشتر می شود، احتمالاً برخی از خریداران اهداف بلند مدت دارند. از طرفی ۸ ماه اخیر شروع مذاکرات و حل و فصل مشکلات برجام امیدهای زیادی به بازار داد و سهامداران را مطمئن کرد؛ به طوری که با یک شایعه طرف ایرانی یا آمریکایی بازار مثبت و منفی می شود.
وی افزود: یکی از مهمترین دلیلی که می توانیم، برای بازار سرمایه بگوییم این است که بازار نقدینگی ندارد. چنانچه قیمت پایین تر هم بیاید، وقتی نقدینگی وجود ندارد، تاثیری روی بازار سرمایه نمی گذارد. سهمام هایی که خرید و فروش می‌شود، خود فعالین بازار می باشند، از خارج از بازار سرمایه کسی وارد نمی شود.
کارشناس بازار سرمایه در خصوص ورود خودرو به بورس کالا، بیان کرد: ورود خودرو به بازار سرمایه کار بسیار خوبی است؛ اگر ادامه پیدا کند و کالاهای بیشتری به بازار وارد شود، به نفع تولید کننده است زیرا حاشیه سود تولیدی که به جیب دلالان می رود، می ‌تواند نصیب تولید کنندگان شود، از مزایای دیگر ورود خودرو به بازار سرمایه این است که می تواند قیمت دستوری را از بین ببرد، باید صنعتگران خودرو ظرفیت تقاضای بازار را بالا ببرند و در بلند مدت هم به آن ادامه دهند، این موضوع و ورود خودروهای وارداتی به بازار می توانیم شاهد بازار رقابتی شویم.
وی در خاتمه در خصوص ورود املاک مازاد شهرداری تهران به بورس کالا خاطرنشان کرد: مکانیزم خوبیست، اما باید ببینیم هدف شان چیست؟ آیا می‌خواهند بازار ملک رونق پیدا کند؟ اگر چنین است که سیاست خوبی است. سوالی که پیش می آید، آیا کسی که ملک پایین قیمت پایین دارد میتواند وارد بورس کالا شود؟ چه کسی خریدار است؟ بازار عرضه و تقاضا چگونه است؟ در کوتاه مدت ابزار خوبی است؛ اما در بلند مدت باید روند آن را بیشتر بررسی کرد. در حال حاضر نمی توانیم در مورد آن اظهار نظر کنیم.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=10155