• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3
رئیس جمعیت هلال احمر

ارائه یک میلیون خدمت درمانی تنها در ۵ روز

  • کد خبر : 10118
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱
ارائه یک میلیون خدمت درمانی تنها در ۵ روز
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: درمانگاه‌هاى مستقر این جمعیت در کشور عراق، ۹۸۸ هزار و ۷۰۳ مورد خدمت درمانی در ۵ روز گذشته به زائران اربعین حسینی ارائه داده‌اند.

به گزارش پرونده نیوز، پیرحسین کولیوند گفت: از تاریخ ۱۷ شهریور تا پایان روز گذشته ۲۱ شهریور، ۷۴۳ هزار و ۴۶ مورد ویزیت زائران بیمار از سوی پزشکان متخصص زنان، کودکان، قلب، ارتوپد، داخلی، اورژانس و پزشک عمومی مستقر در درمانگاه‌های هلال‌احمر ایران در عراق انجام شده است.
دکتر کولیوند عنوان کرد: تنها در روز گذشته، ۲۶۵ هزار و ۴۷۸ مورد ویزیت زائران بیمار توسط پزشکان عمومی در ۳۹ مرکز درمانی هلال‌احمر ایران ارائه شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه، تعداد ویزیت تخصصى پزشکان در درمانگاه‌هاى هلال احمر را به تفکیک اعلام کرد و گفت: در روز‌های گذشته، ۶۶۷ هزار و ۳۶۵ مورد ویزیت توسط پزشک عمومی، ۲۳ هزار و ۱۳۶ مورد ویزیت توسط پزشک متخصص داخلی، ۱۰ هزار و ۲۲۶ مورد ویزیت اورژانس، ۱۱ هزار و ۶۲۳ مورد ویزیت متخصص زنان، ۹ هزار و ۷۴۴ مورد ویزیت متخصص قلب و عروق، تعداد ١٠ هزار و ۹۵۴ مورد ویزیت توسط پزشک متخصص ارتوپد و ١٠ هزار و ۷ مورد ویزیت توسط سایر پزشکان انجام شده است.
کولیوند افزود: در مدت زمان یاد شده، ٣۴ هزار و ۶۵۶ مورد خدمات تزریقات، تعداد ١٨٠ هزار و ٧٧۵ مورد سرم تراپى، تعداد ۹ هزارو ۶۴۳ مورد پانسمان و بانداژ و سه هزار و ۶۹۸ مورد گچ و آتل هم به زائران مراجعه کننده ارائه شده است. علاوه بر این، چهار هزارو ۱۳۶ نفر از خدمات نوارقلب، ۶ هزار و ۵۸۹ نفر از خدمات تست قندخون، سه هزار و ۲۳۷ نفر بخیه، ۲ هزار و ۱۵۱ نفر از خدمات اکسیژن تراپى استفاده کرده و ٧۶٣ نفر هم سونداژ شده‌اند.
رئیس جمعیت هلال احمر در پایان گفت: با توجه به شرایط نامناسب جوى و هواى بسیار گرم موجود در کشور عراق و همچنین عدم رعایت اصول مربوط به این آب و هوا تاکنون تعداد ١٧۶ هزار و ١٨٩ نفر با علائم شدید گرمازدگى و دهیدراتاسیون به درمانگاه هاى هلال احمر مراجعه کرده و از خدمات درمانی هلال‌احمر بهره‌مند شده‌اند.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=10118

نوشته های مشابه