• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

کنترل بازار لوازم یدکی و خانگی با هماهنگی دستگاه‌ها

  • کد خبر : 10081
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
کنترل بازار لوازم یدکی و خانگی با هماهنگی دستگاه‌ها
دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: نهاد‌های مختلف مشغول کار هستند تا موانع احتمالی اجرای طرح شناسه‌دار شدن لوازم یدکی خودرو رفع شود.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران؛ نوزدهمین جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق و تقلبی با محوریت لوازم یدکی و لوازم خانگی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل و با حضور محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، هوشیار فقیهی دبیرکل اتاق اصناف ایران و نمایندگانی از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دادستانی کل کشور، پلیس امنیت اقتصادی، تعزیرات حکومتی و دیگر نهاد‌های ذی‌ربط برگزار شد.

دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: نهاد‌های مختلف مشغول کار هستند تا موانع احتمالی اجرای طرح شناسه‌دار شدن لوازم یدکی خودرو رفع شود.

فقیهی تأکید کرد: اتاق اصناف ایران در امر مبارزه با توزیع کالای قاچاق و تقلبی آمادگی کامل دارد تا همانند سال‌های گذشته با وزارت صمت، ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر نهاد‌ها همکاری کند. ضمن اینکه اجرای چنین طرح‌هایی جز با مشارکت همگانی از واحد‌های صنفی تا اتحادیه‌ها و اتاق‌ها ممکن نخواهد بود که بر همکاری همه جانبه آنها تأکید داریم.

تشکیل کارگروه ملی لوازم یدکی در اتاق اصناف ایران

وی گفت: اجرای طرح شناسه‌دار کردن لوازم یدکی و قطعات خودرو با ابلاغ آن تمام نخواهد شد و اتاق اصناف ایران همچنان با سیاست‌های وزارتخانه همکاری دارد. به این ترتیب کارگروه ملی لوازم یدکی در اتاق اصناف ایران تشکیل شده است که به بررسی مشکلات و موانع موجود می‌پردازد.

فقیهی بیان کرد: به منظور رفع مشکلاتی که در خصوص شناسه‌دار کردن روغن موتور پیش آمده است، هفته آتی، جلسه‌ای با انجمن‌ها و اتحادیه‌های مربوط خواهیم داشت.

دبیر کل اتاق اصناف ایران گفت: برای حسن اجرای این طرح، بازرسان صنفی مأموریت تشدید نظارت یافته‌اند، اما انتظار ما این است که بازرسی اداره استاندارد نیز در گشت‌های مشترک همکاری بیشتری با بازرسان صنفی داشته باشند. تا با کمک هم سریع‌تر به این بازار نظم بخشیده و کمکی به مصرف کنندگان نهایی کرده باشیم.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=10081