• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3
در گفتگو با پرونده نیوز مطرح شد؛

قانون جدید تفکیک حساب شخصی از تجاری اشکالات زیادی دارد

  • کد خبر : 10072
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
قانون جدید تفکیک حساب شخصی از تجاری اشکالات زیادی دارد
کارشناس اقتصاد و مالیات، گفت: با توجه به اینکه قانون جدید تفکیک حساب تجاری از شخصی کارشناسی، حسابرسی و مورد بررسی قرار نگرفته، به سرانجام نمی رسد.

سیاوش غیبی پور، در گفتگو با پرونده نیوز، در خصوص قانون جدید تفکیک حسابهای شخصی از تجاری، اظهار کرد: این بحث در رسانه‌ها مطرح و نقل قول شده و مصوبه شورای عالی را هم گرفته است، دو بحث را در تکمیل فرایند زنجیره اطلاع‌رسانی و هوشمند سازی دارد که با هماهنگی بانک مرکزی حساب‌های شخصی از تجاری تفکیک شود و مودیان مالیاتی معلوم شوند یا افرادی که حساب های شخصی دارند، اعتراض کنند، ممکن است، کمک خانوار، معیشت، حقوق یا تجمع حقوق چند نفر باشد.
وی افزود: دستورالعملی ۱۰۰ گردش حساب با سر جمع ۳۵ میلیون تومان را اعلام کردند، این دستورالعمل ناقص است اشکالات زیادی دارد، اینکه گردش حساب یا تراکنش جدا باشد یا یک نفر می تواند شخصی ۲۰ حساب داشته باشد یا کاری کند که به ۳۵ میلیون نرسد، ناقص بودن آن موجب به سخره گرفتن مردم شده است که این دوتا باید لازم و ملزوم یکدیگر باشد، شخصی می تواند ۹۹ گردش حساب ۱۰ یا ۱۵ میلیونی داشته باشد.
کارشناس اقتصاد و مالیات، ادامه داد: این قانون به حدی کارشناسی لازم را ندارد که حتی کارشناسان مالیات و اقتصاد قانع نشده اند. دستورالعمل اعلام شده، ناقص است، باید تکمیل و کارشناسی شود، ممکن است تراکنش در یک حساب ناچیز ولی رقم بالا یا بلعکس باشد و این موارد دیده نشده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در جامعه ما و تعالیم اسلامی داشتن پول باعث محرومیت نمی شود و نباید از فعالیت کردن یا حقوق گرفتن کسی را محروم کرد، باید دید کیفیت چقدر است، یک علامت زدن نباید موجب بی‌انگیزگی افراد شود و بازار را خراب کند، اجرای نامناسب یک قانون مزایای خوب آن را هم از بین می برد، اجرای بی برنامه این تفکیک حساب های تجاری از شخصی ممکن است، بحث رقابت و انگیزه فعالیت مردم را از بین ببرد.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=10072